2n de batxillerat al teatre: “La Plaça del Diamant” de Mercè Rodoreda.

img_0569Els nois i noies de 2n de batxillerat han anat a l’Auditori Barradas de l’Hospitalet de Llobregat per veure “La Plaça del Diamant” de Mercè Rodoreda. Aquesta novel·la, obra mestra de la literatura catalana traduïda a més de vint idiomes, ha estat treballada a la matèria de llengua catalana i literatura i és temari de les PAU d’enguany. Durant el primer trimestre s’ha llegit el text original de Rodoreda i ara, amb l’assistència a aquesta adaptació teatral, l’objectiu és que l’alumnat pugui recordar-lo millor de cara als exàmens de selectivitat. Després de la representació hi ha hagut un petit col·loqui amb els actors.

Tot i que l’obra no ha tingut una gran qualitat dramàtica, ha quedat molt clar que el nostre alumnat anava molt ben preparat ja que els nois i noies han estat capaços de valorar l’obra, la dificultat de convertir-la en text teatral i, a més a més, han detectat moltes de les mancances de la representació i han fet propostes de com la millorarien ells. Han demostrat implicació en el text i un esperit crític molt encertat que esperem que puguin demostrar a les proves de selectivitat.

img_0575 img_0574 img_0572