Investiguem com es formen els minerals des de casa

Aquests dies de confinament els alumnes de Ciències de la Terra i el Medi Ambient de 1r de Batxillerat han realitzat un petit projecte d’investigació relacionat amb la cristal·lització de minerals. Ja que aquests dies no podem sortir al camp per estudiar in situ les roques i els minerals vam decidir investigar quines variables afecten la formació de minerals a la natura a partir de materials ben quotidians que tots tenim a casa. Només van necessitar aigua, sucre, pots de vidre, cordill de cotó i una bona dosis de paciència! En primer lloc van realitzar una cerca d’informació a partir de la qual van proposar una hipòtesi que ha permés dissenyar el procediment experimental. Un cop posa’t en marxa l’experiment, l’han observat i anotat dades durant 10 dies, per després analitzar-les i extreure conclusions. Els resultats els han presentat en forma de pòster científic. Felicito a totes les alumnes i tots els alumnes per la gran feina realitzada. Us adjuntem dos models d’exemple.