Ens visita el doctor Bernabé Robles: xerrades científiques als alumnes de Batxillerat

En motiu de la setmana de la ciència, l’institut va convidar el doctor Bernabé Robles, pare de l’exalumna del centre Marina Robles, i Cap del Servei de Neurologia del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, que el dijous 14 de novembre va fer una xerrada sobre “Transhumanisme” als alumnes de 1r de Batxillerat, i sobre “Manipulació de la consciència als alumnes de 2n de Batxillerat.

En la xerrada a l’alumnat de 1r de Batxillerat, ens va explicar quins són els principis del Transhumanisme, un moviment que defensa que la humanitat evolucionarà des dels humans actuals als posthumans. Aquest corrent pretén posar la tecnologia i la ciència al servei de la millora i de l’evolució de l’espècie humana, i així, eliminar malalties, escollir les característiques dels fills, evitar el dolor físic o emocional, aconseguir ser persones permanentment felices; fins i tot, aconseguir la immortalitat. A mesura que exposava les tesis dels transhumanistes, el doctor plantejava arguments crítics que ens feien pensar en els límits d’aquestes propostes, i ens obligaven a reflexionar sobre si eren acceptables o no per nosaltres. Per exemple, què vol dir millorar la vida de les persones? És un concepte tant subjectiu….

Ens va comentar que les tesis del transhumanisme seran possibles el 2045. Però que els avanços de la ciència i la tecnologia només s’implementaran si la societat, a través dels seus òrgans de participació democràtica, ho considera acceptable. Al 2045, els nostres alumnes hauran de decidir si les tesis defensades pel transhumanisme són moralment i ètica acceptables d’acord amb el model de societat que volen.