Tecnologia industrial: fem un “Plickers”?

Com molt bé saben els nostres alumnes, el batxillerat és una etapa en què la càrrega lectiva de les matèries de modalitats és molt intensa i el seu contingut, a vegades, dens i difícil d’entendre. És per això que seguint la línia de l’any passat, els alumnes de 2n de batxillerat, en la matèria de Tecnologia Industrial, han realitzat uns treballs en parella en forma de presentació pública a classe de tot un tema sencer, en aquest cas relacionat amb l’Electropneumàtica.

Els alumnes han dedicat unes sessions a preparar la presentació a l’institut, d’aquesta manera podien consultar dubtes al professorat, i després han fet la seva defensa en sessions de mitja hora, contestant preguntes de la resta de companys o del professorat si calia.

Finalment, en una última sessió, en comptes de fer un examen de coneixements típic, hem realitzat el que anomenem un “Plickers”, és a dir, mitjançant aquesta aplicació es van projectant a la pissarra preguntes tipus test i l’alumnat ha d’anar contestant amb una tarja (que conté un codi QR personalitzat) quina és la resposta correcta.

Tot això es veurà complementat amb la sortida que farem el pròxim dimecres dia 13 a la UPC on podran gaudir d’un taller d’automatismes electrònics.

1. Montse Bordanova i Mundet

Crec que és molt interessant i segur que alguns dels alumnes de Batxillerat s’hauran sentit atrets per l’electropneumàtica. D’altra banda la manera diferent d’avaluar els coneixements, segur que els ha motivat.
    Finalment la visita a la UPC pot acabar d’arrodonir la matèria treballada.