L’Institut Esteve Terradas rep la visita de Secur0 amb xerrades i tallers de ciberseguretat per a l’alumnat d’nformàtica’

L’Institut Esteve Terradas i Illa ha comptat recentment amb la participació de l’empresa Secur0, que ha impartit diverses xerrades i un taller pràctic de ciberseguretat adreçats a l’alumnat de 2n curs d’ASIX, 2n de DAM i el curs d’especialització en ciberseguretat.

Durant la jornada, es van tractar temàtiques d’actualitat com les vulnerabilitats web a partir del projecte OWASP, el funcionament de la dark web i els conceptes d’anonimat digital, així com una introducció al món dels bug bounty i la detecció de vulnerabilitats en entorns reals.

A més, l’alumnat va participar en un taller pràctic en format gamificat, on, organitzats en grups, accedien a una plataforma amb reptes tipus CTF (Capture The Flag). A mesura que resolien els diferents desafiaments i obtenien les “flags”, sumaven punts per al seu equip, fomentant així el treball col·laboratiu i l’aprenentatge actiu.

Aquesta activitat, subvencionada per INCIBE, ha permès apropar l’alumnat a situacions reals del sector de la ciberseguretat, reforçant les competències tècniques i despertant l’interès per aquest àmbit professional en creixement.