Com cada 24 d’octubre se celebra el Dia de les Biblioteques, una data clau per fer valer la funció essencial que aquests espais exerceixen en la nostra societat.
Aquesta celebració, impulsada per la Dirección General del Libro, del Cómic y de la Lectura del Ministerio de Cultura , commemora el tràgic incendi de la Biblioteca de Sarajevo el 1992, durant el conflicte dels Balcans. És un homenatge a la feina de les bibliotecàries i bibliotecaris i un recordatori de la importància de la defensa de la cultura, la memòria i l’accés lliure al coneixement.
En l’edició d’aquest any, es posa el focus en un repte crucial del nostre temps: la lluita contra la desinformació. Sota el lema “Contra la desinformació: biblioteques”, es destaca el rol de les biblioteques com a dics de contenció enfront de les fake news. A més a més, les biblioteques no només combatem la desinformació a través dels nostres recursos, com les col·leccions de llibres i premsa o les bases de dades, si no, i sobretot, gràcies a la feina del personal bibliotecari, que actua com a curador de continguts, oferint suport als usuaris en la cerca d’informació a través de fonts fiables i contrastades.
Les biblioteques som espais de confiança, coneixement i pensament crític, imprescindibles en una societat democràtica i informada. En un moment en què la desinformació es propaga més ràpid que mai, obrim les portes a la verificació, l’educació mediàtica i la reflexió informada.
A banda, des de la biblioteca del centre i amb la col·laboració de la responsable d’Activitats Complementaries i Entorn, Ana Laura Martín, i del responsable de Xarxes Socials, Gerard Garcia, hem volgut celebrar aquesta data amb la gravació d’un vídeo per a mostrar part del fons que tenim i l’elaboració d’un formulari per a que l’alumnat faci propostes per a comprar nous llibres i revistes.
![]() |
![]() |





Segueix-nos!