REVISTA – ÚLTIMES ACTIVITATS CURS 2017-2018

CURS DE DINAMITZADORS  PCCE

Els alumnes Marta Sans, Abril Tufet i Pau Rosell de 3r d’ESO del nostre Centre van ser seleccionats per participar el passat mes de juny en el curs de formació com a Dinamitzadors esportius CIATE dins el Pla Català d’Esport a l’Escola.

El curs es va desenvolupar a les instal·lacions del Complex Esportiu de Tarragona i van passar una setmana amb altres nois i noies seleccionats de diferents instituts de Catalunya aprenent i practicant moltes activitats esportives .

La setmana va ser intensa i divertida i els tres van representar de manera esplèndida el nostre Institut fent esport. Al mateix temps, també van  conèixer molta gent amb valors i inquietuds similars als seus.

Esperem seguir sel·leccionant bons alumnes cada curs per gaudir d’aquesta setmana plena d’aprenentatges esportius i personals que premien l’alumnat esportista, responsable i compromès amb un estil de vida actiu i saludable.

Teresa Calverol – Coordinadora del PCEE Ins Ermengol IV

EXPERIMENTS DE PEL·LÍCULA

El curs passat, els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut van participar al concurs “Experiments de Pel·lícula” organitzat pel Centre de Recursos Pedagògics de la Noguera.

Aquest concurs té com a objectiu desenvolupar l’interès i el treball a l’aula dels continguts STEAM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), i es basa en el fet que l’alumnat comuniqui mitjançant un vídeo experiments que expliquin i divulguin algun dels continguts del coneixement de les ciències experimentals.

El grup format per les alumnes: Ariadna Tarragona, Gina Osorio, Lucía Jiménez i Rabab Hammouti va resultar el guanyador del concurs amb el vídeo “L’aire ocupa espai?”.

També cal destacar l’accèssit que va aconseguir el grup d’Ona Orrit, Alba Martínez, Grace Ketty Tougma i Aïda Roca amb el vídeo “La serp del faraó“.

Des del Departament d’Experimentals volem felicitar tots els alumnes per la gran feina que van realitzar.

JUBILACIÓ ENRIQUETA SARRADELL

El dia 31 de maig es va jubilar l’Enriqueta Sarradell Pascual, professora de Ciències Experimentals i Coordinadora de Riscos Laborals del Centre.

Per aquest motiu, el dia 27 de juny, va tenir lloc la festa de comiat, en la qual vam compartir un dinar, així com el record de tots els anys treballats a l’Institut.

Des d’aquí, et desitgem que puguis gaudir i realitzar tot allò que et proposis.

Molta sort, Enri!

VIATGE 1r BATXILLERAT

Cada any els alumnes de primer de Batxillerat duen a terme un viatge de fi de curs durant el mes de juny.

A mig curs, en una classe de tutoria vam començar a parlar i discutir sobre la nostra destinació. Les destinacions plantejades eren: Praga, Polònia i Itàlia (un creuer). Primerament, i per vot majoritari, va guanyar la proposta del creuer, però al veure que marxava lluny dels marges del pressupost, finalment ho vam descartar. Posteriorment, tota la classe es va posar d’acord amb l’opció de Praga.

La durada del viatge era de sis dies, del 17 al 22 de juny. El dia 17, un diumenge, vam partir de matinada per poder aprofitar al màxim el dia i el viatge en general. El nostre vol va sortir uns 30-60 minuts de retard, però com que estàvem tan entusiasmats, l’espera es va fer curta.

Quan vam aterrar, un guia de parla espanyola ens estava esperant per portar-nos al nostre hotel i durant el petit viatge amb bus va fer-nos cinc cèntims de la història de la ciutat.Tan bon punt  estàvem instal·lats, vam fer la nostra primera presa de contacte amb la ciutat, una ciutat amb molt d’encant, les cases i edificis antics d’una gran bellesa, uns carrers amb llambordes i un tramvia que constantment passava.

Ens vam dirigir al centre de la ciutat, a una plaça molt gran on hi ha el rellotge astronòmic, que per desgràcia no vam poder contemplar ja que estava en restauració.Vam tenir una estona lliure, que vam aprofitar per fer un beure en una terrassa.La primera dificultat, però també una aventura, va ser el canvi de moneda, corones txeques.

El següent dia vàrem visitar dues sinagogues, al barri jueu de la ciutat. La primera tenia diferents peculiaritats: totes les parets estaven gravades amb els noms de tots aquells jueus que per desgràcia van morir en els camps de concentració. L’altra peculiaritat era la part posterior de la sinagoga, una gran extensió de terreny, tot de pedres, resulta que era un cementiri, on, per manca d’espai, cobrien de terra la part superior i hi amunteguen els cadàvers.

La sinagoga era d’una gran bellesa. Tenia les parets gravades amb uns dibuixos geomètrics  de tons marrons i grocs. Fora, a la plaça hi havia una impressionant escultura de l’escriptor Franz Kafka.

El tercer dia vam agafar el metro i després un tramvia i vam pujar a la part més alta de la ciutat. Allí restava el palau. Una zona molt vigilada, amb una història molt interessant, la catedral, preciosa, amb una rosassa i uns vitralls de tons rosats molt espectaculars. Aquesta visita va ocupar tot el matí, però abans d’anar a dinar, vam visitar una part del barri de l’or.

Vam tenir tota la tarda lliure per fer el que volguéssim. Amb els meus amics vam decidir anar a veure la paret de John Lennon i després un immens parc al costat del riu Moldava.

El quart dia vam fer una gran ruta pel riu Moldava on vam poder observar la bellesa de Praga, però, ja que el vaixell tenia una televisió, vam poder veure algun partit del mundial de futbol de Rússia. Durant el temps lliure, vam visitar altres zones de Praga, com ara l’edifici dansant, i vam entrar a una gran botiga de joguines, on uns amics i jo mateix vam aprofitar per passar uns bons moments i recordar bons instants de la nostra infància.

El cinquè dia vam agafar l’autobús molt d’hora, ja que ens dirigíem a Alemanya per poder fer una visita a un camp de concentració (el de Terezin) i a la ciutat de Dresden. La visita  al camp va ser xocant, ja que posar-te en la pell d’aquella pobra gent i imaginar-te tot el que van sofrir posa els pèls de punta i fa que obris els ulls i la teva ment respecte l’ésser humà i les grans estupideses que ha anat cometent al llarg de la història.

Dresden és una ciutat bonica pels seus palaus i edificis antics, però la veritat és que a mi no em va cridar molt l’atenció, ja que la seva arquitectura i edificis no es veien gaire ben conservats, ja que pel pas del temps i la humitat, tenien un color molt fosc, tirant a negre. Aquell dia vam caminar molt.

Durant la nit, després del sopar col·lectiu, vam sortir de festa i vam escollir la discoteca més gran d’Europa: sis plantes d’edifici, amb un estil de música diferent  a cada una d’elles. Vam passar molts bons moments i també vam fer amics de la nostra edat, de diferents nacionalitats: argentins, xilens, alemanys, australians, francesos, etc.

L’últim dia, cansats de la nit anterior, vam anar a visitar la Petrin Tower, una versió petita i similar de la Torre Eiffel. Després ens vam dirigir a l’aeroport; per fi tornàvem a casa.

Vam arribar a Barcelona i vam poder dormir plàcidament als nostres llits, que tant trobàvem en falta.

El viatge ha unit més la nostra classe, però també ens va donar molts bons moments: compartir habitació, passar tot el dia junts i guanyar més com a persones.