Sant Jordi 2016

El 22 d’abril tot el centre es va aplegar a la sala polivalent per gaudir de la 3a edició dels Premis Camí. El tret de sortida el van donar els alumnes de batxillerat amb una exhibició d’acroesport. Quina agilitat!

Després d’un bon esmorzar, va començar l’espectacle. Aquest any, l’eix vertebrador dels premis era l’espai de lectura i les emocions. Un grup d’alumnes de 1r de batxillerat va obrir el programa amb la interpretació de la flor de les emocions. Tot seguit,els presentadors ens donaren la benvinguda, explicant-nos què anavem a veure: “El que avui us proposem és un viatge. Bé, no un sinó dos, dos viatges que ens conduiran a llocs on ja hem estat però als que potser no hem parat prou atenció, i també a d’altres que no hem vist mai. Són dos viatges, un de físic en el que veurem llocs, espais i un altre d’espiritual, anímic. Però les estacions i parades dels dos són les mateixes: les emocions. Hi podem arribar a través de l’espai, amb el tren, visitant llocs i també a través de l’ànima i la ment amb la lectura. Veurem obres d’art que ens provoquen emocions, maneres de sentir que també ens pot produir la lectura. Les ecoltarem, les veurem, les gaudirem i sobretot les inentarem entrendre per conèixer-nos millor quan les sentim. Obriu la maleta, que és el mateix que dir que obriu el cap i el cor: comencem a preparar l’equipatge amb el que emprendreu el vostre viatge. El nostre tren està a punt de sortir”.

I no ens defraudaren, vam pujar a un tren que ens conduí a diferents estacions-emocions a través de quadres, música i textos. El tren va estar simbolitzat amb el quadre de Joseph Turner, Pluja, vapor i velocitat i amb la composició musical de Honegger, Pacific 231. La por i la tristesa amb la cabana de Josep Guinovart, on férem memòria de la guerra. L’esperança, amb Elogi a l’horitzó d’Eduardo Chillida i la interpretació del Valset per a innocents de Lluís Llach. La tercer parada fou la ràbia, representada amb un fragment de Terra Baixa, d’Àngel Guimerà. Després arribà la calma i la tranquilitat amb L’habitació de Vang Gogh, la lectura d’un conte (escenificat, musicat i il·lustrat en directe) i amb la interpetació de Bona nit dels Pets. La darrera estació fou l’alegria, simbolitzada amb el riure. Aquest ens va dur a la biblioteca i el cinema i vam veure un fragment del Nom de la rosa. El viatge va acabar amb la presentació del Racó de lectura, un nou espai de l’institut que s’ha habilitat i obert per a què l’alumnat pugui llegir i compartir experiències i lectures a l’hora del pati.

A continuació, va tenir lloc l’entrega dels premis de narrativa, microrrelato i fotografia. Us deixem la relació dels guanyadors i els seus textos i imatges.

Premis Narrativa

1a Categoria: 1r i 2n d’ESO

1r Premi: El robí, Teresa Velasco Solé, 1r ESO B

1r Accèssit: L’últim petó, Alba Sala Solé, 2n ESO A

2n Accèssit: La cadira avorrida, Judit Mateo Viladrich, 1r ESO B

2a Categoria: 3r i 4t d’ESO

1r Premi ex aequo:Més enllà d’un parell d’orelles, Bruna Pereira Alves Silva, 3r ESO A i Sola?, Anna Estany Macià, 4t ESO A

Accèssit: Desobriments inexplicables, Raquell Amell Ros, 3r ESO B

3a Categoria: 1r i 2n de Batxillerat i Cicle Formatiu:

1r Premi: Una cadira, Pau Farré Farràs, 2n Batxillerat.

1r Accèssit: El pes de la corona damunt el magnànim tron, Gerard Camats Penella, 1r Batxillerat.

2n Accèssit: Un Sant Jordi tràgic, Mar Baró Vilanova, 1r Batxillerat

3r Accèssit: El primer show, Judit Ros Vendrell, 2n Batxillerat.

Premis Microrrelato

1r Premi: Ruben LLobet, 1r Batxillerat

1r Accèssit: Anna Ribó, 2n Batxillerat

2n Accèssit: Albert Puigpinós, 3r ESO A

Premis Microrrelato

Premis Fotografia

1r Premi: Anna Castel, 2n Batxillerat

Accèssit: Laia Boliart, 1r ESO A

Premis Fotografia

L’acte es va tancar amb la lectura d’un poema de l’Anna Estany, composat per l’ocasió,El despertar de les emocions, el sorteig dels enigmes literaris (que va guanyar l’alumne Arià Palacio de 1r de Cicle Formatiu) i els agraïments: per a tots els participants (actors, presentadors, tècnics…), els alumnes de visual i plàstica (per la creació de l’espai de lectura i dels guardons), els departaments de català i castellà, als membres de la comissió d’activitats i a tots els assistents.

Fou un acte preciós que dóna fe de l’art i habilitat dels nostres estudiants i de la capacitat d’organització i entrega del professorat. Enhorabona a tots plegats!!