Xerrada-taller impartit per una ex-alumna de Dietètica

El passat 26 d’Abril vam tenir la sort de comptar per segona vegada aquest curs, amb una Xerrada-Taller impartit per una ex-alumna, l’Ana Sanz Ramírez. Tècnica superior en Dietètica i premi a l’excel·lència del cicle, de la promoció passada.

Creiem que és important mantenir relació amb els ex-alumnes. No només representen un valuós recurs d’inspiració per l’alumnat actual, sinó que també reforcen el sentiment de pertinença a una professió i al centre al qual es van formar. El conjunt de l’experiència laboral, la formació continuada i altres titulacions, configuren la seva trajectòria professional i poden contribuir a motivar a l’alumnat, tenint a l’abast altres punts de vista més enllà del seu professorat habitual.

En aquesta ocasió, vam poder aprofitar-nos de la seva experiència des del punt de vista més empresarial amb un taller que portava per títol: Com crear la teva pròpia consulta de Dietètica.

Entre l’Equip docent de Dietètica i la pròpia Ana, ens va semblar que podria encaixar en les necessitats del segon curs del cicle. Particularment, enfocat al Crèdit 1: Organització i gestió de l’àrea de treball assignada en la unitat/gabinet de dietètica.

De les vuit competències que conformen el Crèdit 1, les que es van fer referència el Taller, van ser les següents:

1. Organitzar i gestionar, al seu nivell, l’àrea de treball assignada a la unitat/gabinet.
2. Organitzar, desenvolupar i gestionar un fitxer de pacients/clients, tenint en compte les diferents necessitats d’atenció i el nivell de documentació que es maneja.
3. Gestionar el pla de manteniment dels equips i la maquinària del servei/unitat/gabinet.
4. Planificar i gestionar l’emmagatzematge, la reposició i l’adquisició, en el seu àmbit de competència, de l’instrumental i el material utilitzat a la unitat/servei/gabinet.
5. Crear, desenvolupar i mantenir bones relacions amb pacients/clients reals o potencials.
6. Obtenir els informes i els resums d’activitats mitjançant el tractament de la informació de la base de dades.
7. Interpretar informació cientificotècnica (processos d’anàlisi, de qualitat, manuals de procediments i equips) i adaptar procediments, produir informació oral o escrita que permeti l’execució de l’activitat amb els nivells de qualitat establerts, i optimar els recursos assignats.
8. Programar el treball de la unitat/gabinet, i preveure, assignar o distribuir tasques, equips, recursos o temps d’execució, en el seu àmbit de competència.

Un dels maldecaps habituals a l’hora de poder exercir lliurament la professió (ser un professional independent) és tots els dubtes al voltant de la malmesa figura de l’autònom. Qui més qui menys sap que els inicis professionals per compte propi, són complicats i més aviat de lenta evolució.

Els motius són diversos, tot i que resumidament es podrien contemplar els següents:

– La càrrega fiscal (taxes, obligacions tributàries), el cost laboral i social (cotització a la Seguretat Social), inestabilitat econòmica (incertesa i inestabilitat del mercat laboral i la competència entre professionals), accés a finançament (préstecs i línies de crèdit) i finalment però no menys important, els tràmits burocràtics (la paperassa!).

Creiem que l’experiència, els consells i les recomanacions per part d’una titulada en la professió que l’exerceix i que lluita a diari per poder defensar el seu projecte laboral (Alma Viva – Nutrición y Coaching), tenen un valor difícilment substituïble per les classes o el temari oficial.

Tal i com ens va poder explicar l’Ana, els darrers canvis legislatius en matèria d’autònoms, complica encara més el poder cobrar per serveis puntuals com els que ens ofereix en aquesta ocasió.

Restem sincerament agraïts a la col·laboració d’aquesta ex-alumna excel·lent, en més d’un sentit de la paraula, i esperem tornar-nos a veure el proper curs!

Web i Linkedin de l’Ana Sanz Ramírez:

Alma Viva – Nutrición y Coaching: https://tualmaviva.com/

Linkedin: https://es.linkedin.com/in/ana-sanz-ram%C3%ADrez-5a0583104