SORTIDA A LA BIBLIOTECA DE VILADECANS DEL GRUP DE L’ILEC DE 1r D’ESO

El dijous 13 de febrer els alumnes de 1r d’ESO de l’ILEC (Impuls de la lectura) realitzaren una sortida a la Biblioteca de Viladecans. Participaren en l’activitat La biblioteca feta a mida.

LA BIBLIOTECA FETA A MIDA és una activitat que forma part del Pla de millora de l’èxit educatiu. Aquesta sessió s’inicià amb una introducció bàsica als serveis de la biblioteca. Treballaren les bases de dades i aprengueren a definir cerques als entorns virtuals i el significat de les inicials dels gomets dels llibres de lectura: I*** (d’11 a 13 anys), JN (novel·la juvenil), IC (còmic i manga). També els informaren de la classificació universal per matèries, els llibres de la col·lecció local, l’espai personal de la biblioteca virtual i les parts d’un llibre (portada, llom, coberta, contracoberta, contraportada…)

A continuació van fer una cerca al catàleg Aladí, van visitar la sala infantil i la sala d’adults i van escriure una cita bibliogràfica. Per últim, van fullejar llibres, còmics i àlbums il·lustrats.

Els alumnes van valorar molt positivament l’activitat.

Podeu llegir els comentaris d’alguns alumnes participants en l’activitat:

«<Ha estat molt interessant l’activitat i he après moltes coses.» Etel Tomás, 1r B

«Ha sigut útil perquè he après a mirar si hi ha llibres a la biblioteca.» Aina Soler, 1r B

«He après molt sobre el catàleg i com s’ordenen els llibres. Ha sigut interessant.» Aleix López Anguas, 1r B

«Molt divertida i molt interessant. Hem après coses que no sabíem dels llibres.» Hanan Ghallab, 1r C

«M’ha agradat perquè he après molt i m’ha agradat poder fullejar llibres.» Laia Medina, 1r D

«M’ha agradat molt la biblioteca. A la sortida la puntuo amb un 10.» Derek Proietti, 1r B