Participació d’alguns alumnes de 3r d’ESO al projecte Mart XXI

Aquesta setmana ha finalitzat el projecte “Mart XXI”, on junt amb l’UPC i altres centres de Viladecans i pobles del voltant, els nostres alumnes de 3rESO han gaudit molt.

Han participat en cinc sessions al Campus del Baix Llobregat de la UPC, on els alumnes repartits en grups de diversos centres, s’han endinsat en l’estudi, anàlisi i previsió, d’una possible implantació d’una colònia humana. Han descobert conceptes que ells desconeixien, com la “microgravetat”, han fet càlculs per tal d’esbrinar quin cost tindria fer el viatge al planeta Mart, també s’han adonat de la dificultat que hi ha en comunicar-se el planeta Terra amb Mart , quina alimentació seria l’aduquada per tornar sans i estalvis, han programat els moviment d’un dron amb llenguatge “Pyton” per explorar el planeta i també han dissenyat un possible emissor i receptor, tenint en compte variables que els alumnes desconeixien que podien alterar la comunicació dintre del planeta Mart.

L’alumnat ha mostrat interès i ha gaudit molt, ha estat molt positiu la capacitat d’adaptació per treballar en equip i com alguns d’ells s’atrevien a exposar en veu alta allò que havien creat: des de fer volar un dron, dissenyar un paracaigudes, gaudir de la realitat virtual amb unes ulleres… sempre acompanyats pel professorat encarregat.

En boca del alumnes “se’ls hi ha fet curt”!!!

Clicant la imatge podreu accedir a la galeria de fotografies: