Obra de teatre de llatí el dia de Sant Jordi

Els alumnes de llatí de primer de batxillerat, juntament amb dos companys de segon (Marc Blas i Quim Gil) hem representat  al gimnàs del nostre Institut, una obra de teatre en llatí anomenada NUPTIAE , que vol dir "Les noces".

Tracta el tema de la boda, que en època romana solia donar-se entre una noia molt jove (14 anys) i un home molt més gran (50 anys). La nostra protagonista (interpretada per la Jennifer Ariza) està enamorada d’un altre noi més jove i, com no acepta el matrimoni imposat per la familia acaba morint d’amor.

Per tal d’ajudar al públic a entendre el text en llatí, feiem intervals amb la participació del cor i de la narradora, que intervenien en castellà.

Per a nosaltres no ha estat fàcil memoritzar tot el diàleg en llatí , ja que hem disposat de molt poc temps per preparar-nos. No obstant, ens va agradar viure l’experiència teatral i després de tot l’esforç realitzatens vam sentir tots molt més units i  vam gaudir força d’un bon públic (la resta de companys del 1r batx.A) i alguns professors.

Moltes gràcies a tots i esperem poder actuar més endavant per a la resta d’alumnes del centre.

Noemí Herrero i Laura Gorrea (1r Batxillerat A)