L’Institut de Sales participa en les activitats del concurs “Talent a les Aules” organitzat pels Ajuntament de Viladecans i Gavà per fomentar l’emprenedoria

Talent a les aules és un programa impulsat pels ajuntaments de Viladecans i Gavà per animar els joves a descobrir el seu talent i utilitzar-lo per a tirar endavant l’autoocupació laboral. Es tracta d’un concurs per a l’alumnat de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i superior en què, per parelles, poden presentar un projecte de negoci per rebre mentoria d’empresaris locals experts.

Els premis del concurs són:
3r premi: Entrepreneur Experience Day. Inclou un programa de visites als principals llocs de l’ecosistema empresarial i del món emprenedor a Barcelona.
2n premi: Viatge de 3 dies a Brusel•les. Inclou un programa de visites a les principals institucions i organismes relacionats amb l’emprenedoria i la innovació en l’àmbit europeu.
1r premi: Viatge de 5 dies a Silicon Valley (San Francisco – EEUU). Inclou tot un programa de visites exclusiu a les empreses més representatives de sectors innovador. Podran anar els integrants de l’equip guanyador i el professor del centre educatiu.

Gala de presentació i motivació del Talent a les aules.
En el marc de les activitats d’aquest programa, l’Institut de Sales va participar en la gala de presentació i motivació, que va tenir lloc el passat 22 de novembre a l’Atrium de Viladecans. En aquesta sessió, a la qual van assistir més de 1.400 joves de 14 centres de secundària de Gavà i Viladecans, els alcaldes d’ambdós municipis van animar els joves a participar, esforçar-se i treballar en aquells àmbits que més els agradin i els motivin.
L’acte va comptar amb Yaiza Canosa, una jove emprenedora i empresària, que amb tan sols 16 anys va crear el seu primer projecte i que ara amb tan sols 25, és CEO de l’empresa GOI, un StartUp logística que està fent-se amb el lideratge en el transport de ports voluminosos i mudances a tot Espanya. Yaiza va explicar als alumnes la seva experiència, i els va animar a “ser valents, a somiar i a creure que tot allò que vulguin aconseguir és possible si treballen dur”.

Jornada Train to trainers
El passat 28 de novembre els professors dels instituts participants en el programa Talent a les Aules vam participar en una jornada de formació al Pier01 de Barcelona, un hub tecnològic internacional i de referència a Europa. Ubicat al Palau del Mar, el Pier01 és un edifici intel•ligent amb espai de coworking, showrooms i àries comunes per fomentar la innovació i la col•laboració.
La jornada va començar amb un ‘investor pitch coaching’ per part de Sergi Molina, on vam poder comprovar quines són les tècniques que utilitzen les empreses que comencen per captar finançament per part dels inversors.
A continuació, vam poder visitar les instal•lacions del Pier01, on s’allotgen més de cent startups i grans empreses han situat els seus hub d’innovació, com Gas Natural, Seat Metropolis Lab, el Payment Innovation Hub de Caixa Bank, Arval, Visa, Global Payments y Samsung o mVentures de la MWCapital.
Després ens vam desplaçar La Salle Technova, una de les incubadores d’empreses més importants d’Europa per a tecnologies innovadores de nova creació i amb seu a Barcelona.
Allà vam participar en una dinàmica sobre neurociència i educació de la mà de Josep Arregui. En aquest petit vídeo podem veure una de les dinàmiques:

Sessió CANVAS a l’Institut de Sales.
El passat dimecres 12 de desembre, formadors de la Salle Technova es van desplaçar a l’Institut de Sales per fer una formació a l’alumnat de batxillerat i cicles formatius interessat a participar en el concurs Talent a les aules.
La formació va tenir com a objecte el mètode Canvas. Aquesta és una eina pràctica i senzilla que permet treballar conceptes estratègics del nostre negoci i reflexionar sobre els clients, la proposta de valor, el model d’empresa i els objectius del projecte empresarial.
El Mètode Canvas planteja 4 grans qüestions: COM, QUÈ, QUI, QUANT, són les bàsiques i estratègiques de qualsevol negoci, en primer lloc caldrà pensar en què, és a dir en quina és la proposta de valor, què és el que oferim als clients i als clients potencials? Quina necessitat ajudem a satisfer o quins problemes podem solucionar? I també què ens fa diferents de la resta?
Després caldrà pensar en el com, en les activitats clau del nostre negoci, les que realitzem per poder oferir els nostres productes i / o serveis als clients, i relacionada amb aquesta qüestió ens haurem de plantejar de quins recursos i habilitats clau disposem per poder oferir aquests productes i / o serveis, i finalment en aquest apartat també ens portarà a pensar qui són els nostres aliats i proveïdors clau i de quins recursos ens aporten o quines activitats desenvolupen.
El següent a tenir en compte serà el qui, una altra qüestió clau ja que saber qui són els nostres clients, com són i a on són és un dels punts més bàsics de tot negoci; i també haurem de pensar com són les relacions amb ells? I a través de quins canals els hi arriben els nostres productes i / o serveis.
Finalment el mètode ens porta a veure el quant, és a dir, com obtenim ingressos, i com ens financem, quins costos tenim, i què és el que en surt més car.