Jornada de portes obertes d’ensenyaments postobligatoris

El passat 6 de Maig es va realitzar al nostre institut la jornada de portes obertes de Cicles Formatius i de Batxillerat i que van omplir tant les aules com la sala del professorat; si fa no fa vindrien unes 200 persones.

La recepció dels assistents estava ubicada al vestíbul, enfront de la Biblioteca Isabel de Villena. A la biblioteca s’havia preparat un circuït per part dels professors i alumnes dels cicles formatius amb un estand per a cadascun del cicles on, a banda d’informar sobre el respectiu cicle formatiu es realitzaven activitats relacionades.  Tot estava preparat per quan acabaren les xerrades els assistents passaren a fer el circuït.

Els tríptics havien estat preparats per la companya Àngela Güell.  L’assistent devia realitzar el circuït i els alumnes dels estands anaven informant-los dels cicles formatius.

Els alumnes de Documentació Sanitària mostraven com eren les històries clíniques d’un arxiu i els manuals i programes utilitzats en codificació.   Els alumnes de CAI recopilaven un sèrie de variables  o paràmetres clínics; concretament prenien la tensió arterial i el pols i havien muntat un estand amb tot tipus de material anatòmic.

Els alumnes de Dietètica mesuraven variables quantitatives com el pes i la talla i calculaven el IMC (Índex de Massa Corporal) per tal d’informar al possible pacient si tenien o no algun tipus de sobrepès.  A més a més també calculaven el percentatge de greix corporal i mostraven tot tipus de material utilitzat al laboratori.

Els alumnes d’Higiene Bucodental els fèiem un qüestionari sobre el tipus de raspallat dental i els donaven orientacions per un raspallat correcte. I finalment els alumnes de Farmàcia i Parafarmàcia donaven orientacions sobre quin era el seu fototip i consells orientadors per la utilització dels fotoprotectors solars i es va posar una exposició de productes de dispensació de venta en la oficina de farmàcia i material de laboratori.

En definitiva, aquest Circuït de Cicles, on hi havia una bona mostra del perfil professional de cadascun dels cicles fou  ben rebuda pels assistents.

Les xerrades van tenir lloc a la sala del professorat ( Batxillerat) on la directora Pilar Gómez explicava les novetats per al proper curs i les diferents modalitats. Al primer i segon pis també es feren les xerrades explicatives dels cicles formatius a càrrec dels companys Subhiye Allakoud (Higiene Bucodental), Carlos Bolós (Dietètica), Llorenç Benaches  (Documentació i Administració Sanitaria), Odin Rumi i Esther Calsina (Farmàcia i Parafarmacia) i Empar Blázquez i Remei Quesada (Cures d’Auxiliars d’Infermeria).

En definitiva una bona jornada informativa i amb novetats que van agradar bastant als públic assistent.