Excursión al Centre d’Estudis del Mar en Sitges

El dimecres 8 de març els alumnes de primer d’ESO A i B vam anar d’excursió a la platja de Sitges. L’excursió tenia relació amb l’assignatura de naturals.
Una vegada a Sitges ens vam separar en dos grups, i vam anar a la platja per recollir alguns animals morts i vius.
El monitor ens va donar una galleda buida on posàvem els animals morts, i una altra plena d’aigua on vam posar els animals vius.

Vam trobar dues espardenyes de mar (una viva i l’altra morta), i cadascuna la vam posar en la seva galleda corresponent.
També vam trobar entre 10 i 12 crancs vius i un de mort, i després vam trobar una posidònia sencera morta, i com que esta en perill d’extinció el monitor la va agafar i la va portar al centre on fèiem les practiques teòriques; i finalment vam trobar dues esponges mortes i plàncton.

Quan vam agafar els animals suficients vam anar al taller i el monitor ens va posar uns vídeos de la posidònia, i ens va ensenyar posidònia seca; i vídeos de mes animals marins.
Una vegada acabats els vídeos vam anar al taller on hi havia taules, cadires i unes mostres d’animals, i el monitor ens va anar explicant el nom científic dels animals, com eren i més; i ens anava ensenyant mostres d’aquell animal quan l’acabava d’explicar.
Al final ens va deixar un temps per fer una fitxa científica del pop i de qualsevol altra animal que nosaltres vam escollir.

Després els professors ens van deixar mitja hora jugar a la platja i un noi va anar a molestar a una espardenya de mar i li va tirar els intestins (que era la seva manera de defensar-se).

La excursió va ser molt divertida i interessant, i ens ho vam passar mot bé.

Wassima Rachdi (1 ESO A)

IMG-20170308-WA0020A la imatge es pot veure un cranc autòcton (a l’esquerra) i un cranc espècie invasora (a la dreta).

El día 8 de Marzo los alumnos de 1ºA y 1ºB nos fuimos de excursión a la playa de Sitges.

Llegamos allí sobre las 9:00 y nos pusimos en un muro que daba a la playa.

Al llegar vimos gaviotas y les echamos comida.

Sobre las 9:30 entramos al centre d’Estudis el Mar donde había dos monitores. Dejamos las mochilas en una mesa y la clase de 1ºA nos dirigimos con un monitor llamado Pol que llevaba dos cubos: uno para animales o plantas vivas y otro para animales o plantas muertas. Mientras la clase de 1ºB empezó por la parte del laboratorio.

Bajamos a la playa y nos fuimos a la parte de las rocas. Al principio no vimos nada salvo pechinas y algas muertas, pero de golpe un compañero de la clase se puso a chillar diciendo que había encontrado un cangrejo y que le había pellizcado el dedo. Entonces fuimos todos con el cubo de los animales vivos y lo metió.

Al acabar entramos en el centro otra vez para ir a la parte de arriba. Vimos dos extensos vídeos que explicaban cosas de las diferentes zonas de la costa mediterránea, sus especies y un poco la vida de ellos. Al finalizar bajamos otra vez y nos dirigimos a un pequeño laboratorio, donde nos han explicado los tipos de especies que había en la playa o que ellos habían visto: nos enseñaron unos cuantos animales en botes de cristal como: dos tiburones de poco más de medio metro, una medusa, el exoesqueleto de una estrella de mar,una especie invasora de cangrejo,también un cangrejo ermitaño que se alimenta de moluscos atravesando la cáscara donde está el músculo y se alimenta de la carne de dentro.

Al final nos dejaron libres por la playa media hora y encontramos un tipo de babosa viscosa llamada pepino, un compañero la cogió con una madera y el pepino expulsó sus intestinos.

Luego nos subimos al autocar de vuelta al instituto.

Judit Solà (1 ESO A)

IMG_20170308_093447