Comença la nova edició de Talent a les aules

El passat dimecres dia 20 de novembre es van dur a terme a l’Institut de Sales les accions formatives previstes al projecte Talent a les Aules, que organitzen cada any els Ajuntaments de Gavà i Viladecans, i que pretén animar a descobrir el talent de la gent jove i utilitzar-lo per a tirar endavant projectes d’autoocupació laboral. Es tracta d’un concurs per a l’alumnat de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i superior en què, per parelles, poden presentar un projecte de negoci i rebre mentoratge d’empresaris locals experts.

La sessió formativa ha anat a càrrec de la directora de La Salle Technova Barcelona, Isabel Giménez, qui ha explicat als alumnes “el mètode Business Model Canvas”. Aquesta metodologia s’utilitza per validar un model de negocis a partir de nou passos que et fan pensar en coses com ara quin és el teu model de negoci, com generaràs ingressos, qui és el teu client, quina és la teva proposta de valor o quins són els costos.

Durant la sessió, els alumnes han pogut elaborar el seu propi Canvas a partir de moltes i diverses idees de negoci, que ara podran presentar al concurs.

El concurs té els premis següents per als guanyadors:

3r premi: Entrepreneur Experience Day.  Inclou un programa de visites als principals llocs de l’ecosistema empresarial i del món emprenedor a Barcelona.

2n premi: Viatge de 3 dies a Brussel·les. Inclou un programa de visites a les principals institucions i organismes relacionats amb l’emprenedoria i la innovació en l’àmbit europeu.

1r premi: Viatge de 5 dies a Silicon Valley (San Francisco – EEUU).  Inclou tot un programa de visites exclusiu a les empreses més representatives de sectors innovador. Podran anar els integrants de l’equip guanyador i el professor del centre educatiu.

Molta sort a tothom!

El Periódico ha publicat la notícia d’aquesta edició del concurs Talent a les Aules i l’han il·lustrada amb una foto del dia de la xerrada a l’institut. Podeu llegir-la a continuació: