Estratègia digital

DIAGNOSI

Eines utilitzades en la diagnosi

En el procés de diagnosi, a part de les reunions amb la comissió digital, s’han utilitzat les següents eines:

  • Qüestionari SELFIE anterior (2019).
  • Qüestionari SELFIE a equip directiu, docents i alumnat amb una participació del 100%, 87% i 94% a l’ESO i 0%, 88% i 79% a Batxillerat.
  • Recull d’indicadors digitals en els apartats de: estratègia digital, tipologia, equipaments, serveis i usos. 
  • Recull de documents de cultura digital en els àmbits de comunicació, famílies i alumnes i docents a partir d’una llista de verificació.
  • Experiència d’usuari a partir de llistes de verificació en 3 modalitats: usuari extern, usuari nou docent i usuari nova família.
  • Anàlisi dels canals de comunicació per docents, alumnes i famílies.
  • Elaboració de la visió digital del centre (característiques digitals del centre que es desitja a tres cursos vista). 

OBJECTIUS

S’han dissenyat 5 objectius per a l’estratègia digital de centre. També s’han definit uns indicadors de progrés (procés) i de qualitat (impacte) per mesurar l’assoliment de cada objectiu al final de l’execució de l’estratègia digital (final del curs 2024-2025).

Objectiu 1

1.1 Proposta de distribució de concrecions de la competència digital per nivells i àrees/ matèries (Comissió digital).

Distribució d’objectius d’aprenentatge equilibrada per cursos i matèries.

1.2 Validació de la proposta de distribució de les concrecions de la competència digital per part dels departaments didàctics (Caps de departament)

Revisió de la distribució d’objectius d’aprenentatge.

1.3 Creació d’un document compartit per avaluar les concrecions de la competència digital amb tots els alumnes del curs (Comissió digital)

Document amb els alumnes d’una promoció i els objectius d’aprenentatge per cursos.

1.4 Actualització de la prova de competència digital de 4t ESO (Comissió digital)

Actualització als 5 aspectes DigComp de la prova ja existent.

Objectiu 2

2.1 Millora de la informació de la comunicació entre famílies i professorat a les reunions d’inici de curs (Coordinació pedagògica)

Explicació dels canals, protocols i horaris.

2.2 Gestió i estructura dels documents de l’alumnat (Tecnologia /tutories)

Acompanyament als alumnes en l’organització del seu espai al núvol.

2.3 Xerrada a famílies de 1r ESO i 2n ESO de seguretat i control parental. (Coordinació pedagògica)

Activitat per millorar la competència digital de les famílies 

2.4 Diagnosi de temps d’ús de dispositiu al centre i a casa (Coordinació ESO /Tutories)

2.5 Incloure qüestió sobre benestar digital a l’enquesta de docents i famílies (Direcció)

Objectiu 3

3.1 Jornada entre docents d’intercanvi d’experiències digitals (Equip directiu)

Jornada anual en què es comparteixen pràctiques pedagògiques provades al centre

3.2 Programa de visites d’aula entre docents per veure eines digitals aplicades (Equip directiu)

Observacions entre iguals dirigides a l’aplicació d’eines concretes.

3.3 Sessió per docents a l’inici de curs d’iniciació de Moodle (Comissió digital)

Conceptes bàsics per la utilització docent del Moodle.

3.4 Tutorial per docents d’utilització de Google Drive (Comissió digital)

Tutorial compartit en la documentació per docents.

3.5 Incloure el grau de satisfacció amb l’intercanvi d’experiència entre docents a l’enquesta de final de curs a docents del centre (Direcció)

Objectiu 4

4.1 Millora del protocol d’acollida del docent al centre amb la inclusió d’un correu de benvinguda amb la informació bàsica (Comissió digital)

Correu amb accés a tots els processos i documentació bàsics per iniciar l’activitat docent.

4.2 Revisió de l’acollida de professorat a l’inici de curs (Direcció)

Revisió del procediment de creació de permisos i contrasenyes.

4.3 Incloure el grau de satisfacció amb l’acollida a docents a l’enquesta de final de curs a docents del centre (Direcció)

Objectiu 5

5.1 Unificació del correu del professorat (Coordinació digital)

Per evitar la duplicitat de correus en informacions internes.

5.2 Protocol de baixa del centre pels docents i alumnat (Coordinació digital i Secretaria)

Revisió i actualització dels procediments.

5.3 Establir un protocol de publicació d’informació oberta al web i a les xarxes socials (Comissió web)

Revisió i actualització dels procediments.

5.4 Apartat per famílies al web: tutorials TokApp, internet segura (Comissió web)

A partir de materials desenvolupats en portals oficials.

5.5 Centralitzar la comunicació amb les famílies en l’app TokApp (Coordinació digital)

Per evitar les duplicitats detectades.

AVALUACIÓ

L’avaluació de la implementació de l’Estratègia digital de Centre es farà en dues fases per part de la comissió d’estratègia digital de centre:

  1. La comissió digital farà una validació qualitativa d’activitats acomplertes a final de cada curs.
  2. La comissió digital farà una valoració quantitativa dels percentatges d’assoliment dels indicadors respecte als objectius planejats a final del curs 2024-2025.

En el període 2023-2025 es retran comptes de l’avaluació de l’estratègia digital al claustre i al Consell Escolar. 

A partir de la informació de la segona fase d’avaluació, els objectius en què l’assoliment no es consideri satisfactori seran inclosos en una nova estratègia digital pel període 2025-2028.