Visita de l’alumnat de 2n ESO a l’Arxiu Històric de Girona i al Museu d’Història dels Jueus.

El dies 3 i 8 de maig, l’alumnat de 2n curs d’ESO va realitzar una sortida a Girona per visitar dues institucions que guarden, conserven i difonen una bona part del patrimoni històric documental i material de la ciutat.

En primer lloc, van visitar el Museu d’Història dels Jueus per conèixer de primera mà el passat jueu de la nostra ciutat, on es conserva un dels calls més importants d’Europa. En la visita han fet un recorregut pel Museu, amb atenció especial a la configuració urbanística del call, les particularitats i característiques de la comunitat jueva, les restes funeràries del conjunt de làpides en pedra i, sobretot, el recentment descobert mikvé o bany ritual jueu. També han fet un recorregut pel Call, els seus carrers i Torre Gironella.

També han visitat l’Arxiu Històric de Girona, per conèixer de primera mà la diversitat de tipologia documental d’èpoques medieval i moderna, i sobretot les instal·lacions de la sala de consulta i el dipòsit de documents.

La sortida ha estat organitzada pel Departament de Ciències Socials: Geografia, Història i Art del nostre centre.