Intercanvi Internacional

El nostre centre, l’INS Carles Rahola i Llorens, fa dos anys que organitza i promou un intercanvi cultural a 1r de Batxillerat amb alumnes d’un institut ubicat a Skanderborg (Dinamarca), l’Skanderborg Gymnasium.

Considerem aquesta activitat molt profitosa per als alumnes perquè els acosta a una altra cultura i els permet fer coneixences directes i sovint estretes amb els alumnes de l’altre país. Així mateix, és altament beneficiós poder-se comunicar-se en anglès, tant en l’entorn familiar com en l’educatiu, perquè millora la seva comprensió i expressió oral.

També és interessant en un pla maduratiu. L’experiència posa l’alumne davant una situació que li requereix autonomia perquè està sol amb la família que l’acull, tot i que hi ha la presència del professorat per si cal. Així mateix, fa d’amfitrió de l’estudiant danès, tot presentant-li la seva família, el nostre institut, la nostra ciutat i la nostra cultura.

L’activitat permet crear un coneixement de la realitat de la Unió Europea fent sentir l’alumne part de la mateixa i, per tant, ciutadà europeu de ple dret amb capacitat de formar-ne part activament. Més europeus però lligats al barri.

L’intercanvi, viatge i estança, l’organitza íntegrament el nostre centre. Tant la durada, com el mitjà del transport i la família acollidora es coneixen amb antelació suficient. Els alumnes poden establir un primer contacte entre ells via correu electrònic de manera que estan engrescats abans de la sortida, la qual cosa fa que puguin treure el màxim profit de l’experiència amb la confiança necessària.

Tant els alumnes que han participat en el projecte així com les seves famílies aquests dos anys, han valorat l’experiència com a enriquidora i molt positiva.