Sis alumnes del Rahola a la sessió de l’”European Youth Parliament” a Girona

Entre els dies 8 i 10 de març de 2019, sis alumnes de 1r de Batxillerat del nostre Institut han intervingut com a delegats a la Sessió Regional 2109 de “Jove Parlament Europeu” (EYP) que s’ha celebrat a Girona.

La Iona, l’Alex, un altre Alex, la Lise, la Frida i en Rubèn, ens han representat en els sis comitès que s’han creat, en un model educatiu – que es desenvolupa totalment en anglès – que permet debatre, analitzar, proposar, etc., les qüestions d’actualitat que es podrien presentar a les sessions del Parlament d’Europa, amb una metodologia que n’imita els sistemes de treball. En aquest cas tenien a veure amb qüestions d’ecologia, de refugiats, d’igualtat laborat per la dona, d’automatització de certs treballs i també de salut.

L’activitat s’ha desenvolupat en diferents punts de la ciutat: Parc del Migdia (“Team Building”), Escola Oficial d’Idiomes (“Committee Work”), i Auditori Irla (“General Assembly”), i en tots els casos hi eren presents els membres del Board i del Jury que els qualificaran en les properes setmanes. Només uns pocs dels participants accediran a la fase estatal que, enguany, se celebrarà a Saragossa.

Aquest model està dirigit a alumnat que no només és competent en anglès sinó que està també interessat en l’adquisició de noves competències, flexibles i globals, per a un món que ens està arribant. En aquesta sessió regional han intervingut els instituts Sobrequés, Xifra, Brugulat i Rahola i també els centres educatius St George’s i Montessori Palau.

Després de tres Jornades de treball intens, el diumenge s’ha publicat el “Resolution Booklet”, s’ha celebrat l’assemblea general, amb les esmenes, debats, votacions, etc., i s’ha comprovat que la satisfacció de tots els participants era evident.

Podeu veure’n algunes imatges més clicant aquí  així com a la pàgina oficial del projecte.

Amb la col·laboració de