Seminaris formatius de qualitat amb l’alumnat de 4t d’ESO

En el marc del Projecte Europa, i en la mesura de les possibilitats del nostre Institut, s’estan duent a terme activitats d’alt nivell. Intentarem que vagin arribant a tothom.

Entre les més recents, el passat dilluns 10 de febrer del 2020 vam tenir la sort de poder sentir d’en Xavier Ferrer, actualment el President del Consell català del Moviment europeu, una exposició sobre la feina que fa aquesta associació, fundada el 1948 a La Haia, i de la qual el Consell català va ser dels primers, ara fa 70 anys (1949). Va exposar quines activitats realitzen, qui en forma part i els ideals que el mouen: una Europa federal, unida, democràtica, integradora i participativa. Algunes imatges ela sessió de treball del matí a l’Institut.

A la tarda, el Sr. Ferrer va impartir una conferència dins del cicle “Coneixes Europa prou bé?” a la Biblioteca pública Rahola, iniciativa de la qual el nostre Institut n’és col·laborador i al qual l’alumnat actua com a staff, a més de poder-hi assistir. Aquí teniu un àlbum d’imatges.

També, més recentment, hem tingut una altra sessió de treball, aquesta vegada amb en Carles Gracia, antic alumne de l’Institut, actualment estudiant d’Història  la UdG i que va analitzar els fenòmens culturals i socials al voltant el maig del ’68, tan a la banda occidental d’Europa com a la Txecoslovàquia comunista (Praga).

En les properes setmanes, apart de la mobilitat formativa a Estrasburg, a la qual participen 25 alumnes, hi haurà ulteriors activitats formatives en el marc del Projecte “El llegat de Carlemany: joves formadors d’Europa”, del qual recentment s’ha aprovat el logo oficial, obra de la Berta Casanovas.