L’alcaldessa de Girona lliura la Beca “Girona Premi Europa” a l’Institut Rahola

El matí del dimarts 26 de novembre, Marta Madrenas, alcaldessa de la ciutat de Girona, ha participat a un acte acadèmic de lliurament e la Beca “Girona Premi Europa” a l’Institut Carles Rahola, de la nostra ciutat. Hi han assistit també la Regidora d’Educació, Eva Palau i membres del Gabinet de l’alcaldia així com del Departament municipal d’Educació. En tot moment han estat acompanyats pel Director del Centre, Javier Francisco, d’altres docents del claustre i de l’alumnat de 4t d’ESO, destinataris del Premi.

Aquest reconeixement correspon al projecte “El llegat de Carlemany: joves formadors d’Europa”, que proposa un recorregut formatiu i cívic per a esdevenir mestres d’altres joves. Els redactors del projecte, Sònia Costa i Xavier Serra, hi han estat presents, així com altres docents que formen part de la Comissió, com Gemma Teixidor o Anna Daban o els estudiants Tamara Nedeloui, Fàtima Msieh, Josep Martínez i Sandra Rodríguez.

Després de les paraules del Director i d’una breu exposició del projecte, la Regidora d’Educació, Eva Palau, que també era membre del Jurat del Premi, ha exposat les principals línies que han fet que meresqués l’elecció entre les candidatures presentades.

Successivament, els alumnes de la Comissió abans esmentats i alguns altres, com Jordi Sánchez, Helena Garcia o Laia Delgado, han formulat un seguit de preguntes sobre Europa i Girona, els joves i el futur, etc., que l’alcaldessa ha anat responent amb dades, suggeriments i anècdotes.

Finalment, s’ha fet el lliurament del Premi que preveu la visita d’un grup d’alumnes a les institucions europees a Estrasburg el proper mes de febrer. Els detalls dels 3 blocs formatius del Projecte es poden consultar a filoara.cat/pbe. Hi ha un àlbum fotogràfic de l’acte que es pot consultar des d’aquí.