Participar al “Parlament europeu dels joves” 2019: una experiència “global”

Alguns alumnes de 1r de Batxillerat del nostre Institut han pogut gaudir d’una experiència innovadora: ser delegats del “Parlament europeu dels joves”, tant a la fase local (Girona, 8-10 març) com a la nacional (Saragossa, 3-7 abril). Tot es desenvolupa en anglès i consisteix en l’anàlisi compartida de temes d’actualitat seguint el mètode de treball legislatiu (estudi, consens, votació) del Parlament europeu. A cada fase hi ha diferents equips que representen la seva escola, i que segueixen un patró pedagògic consolidat: primer el “Teambuilding”, que permet trencar el gel; després el treball per comitès i, finalment, una Assemblea general, que exigeix una posada en comú, la defensa de les resolucions elaborades i una votació final.

És una experiència inoblidable, com poden testimoniar la Frida, la Iona, la Lise, l’Àlex, un altre Àlex i en Rubèn. Cada sessió acaba amb un dictamen del Jurat – que se’ls pot demanar si es desitja – que permet passar a la següent fase, la nacional o a alguna de les internacionals. Les competències treballades són múltiples: argumentació, llengua anglesa, treball en equip, gestió del debat i negociació, respecte, redacció de clàusules i esmenes, cerca d’informació acurada, etc.

Aquí podeu accedir a algunes imatges i audiovisuals, que corresponen als Facebook de la fase local i de la fase nacional, així com a l’Instagram oficial i al Website de la final estatal de Saragossa. També tenim els àlbums del nostre Institut, de la fase local de Girona i de la nacional de Saragossa. Una bona estona de recursos audiovisuals. I aviat, a preparar la propera edició, la del 2020.

Amb la col·laboració de