La Jornada acadèmica del Dia d’Europa 2019: Excepcional!

Més de 170 alumnes de 1r de Batxillerat de 4 Instituts gironins ens hem trobat el divendres 10 de maig a l’Auditori de la Coma Cros (Salt). Es tracta dels estudiants del nostre Institut, amb els dels Instituts Campalans (Anglès), Espriu (Salt) i els de Cassà.  El tema ha estat “L’Europa de les revolucions” i era ja la 10a edició d’aquesta Jornada que se celebra al volant del Dia d’Europa, un dels símbols de la UE

Aquest congrés pre-universitari proposa un programa  ben intens, que ja havia començat força setmanes abans amb la web del projecte. El dia 10, al matí, després de la inauguració de la Jornada que va fer la prof. Mariona Illamola, de la UdG, directora de l’oficina Europe Direct Girona, es van presentar les comunicacions en anglès dels diferents centres, es van premiar les millors comunicacions, es va estrenar el documental “L’Europa de les revolucions: la nostra reflexió”, elaborat per un “media team” d’alumnes, hi va haver actuacions musicals, una ponència magistral a càrrec del prof. Joan Vergés, de la UdG, i també un fòrum intercentres que girava en torn al  documental “Revolution” (BBC, 2012). Tots aquests materials els podeu consultar al web.

Van ser premiades les comunicacions d’alumnes del Rahola de la Sara Ridao, l’Anastasia Savchenko i la Mireia Flores. En total hi va haver 12 guardonats, dels diferents centres,  i se’n van llegir en públic quatre. A primera hora, la presentació en anglès dels nostre estudiants, sobre la “Revolució gloriosa” va estar a càrrec de la Carla, l’Ares, la Marian i l’Anastasia: mooooolt bé! A mig mati hi ha haver un agradable i abundant “esmorzar de treball”, que també permetia continuar la relació amb els estudiants d’altres Instituts coneguts amb motiu de la Jornada acadèmica. En l’aspecte mediàtic cal destacar la col·laboració de l’alumnat en l’organització i les tasques d’staff: entre els presentadors de la Jornada hi havia l’Ares Palencia i en Víctor Lasala. Van col·laborar amb l’staff la Sara Blanco, la Gio Costa, la Clara Pérez i també la Iria, la Joana, la Gemma, la Jessica, i molts altres, en feines a vegades potser aparentment menys visibles però sempre essencials.

Podeu accedir – encara es van ampliant – a l’àlbum de vídeos i també a l’àlbum fotogràfic complet. La Jornada va tenir ressò previ a la premsa i també a la Televisió de Girona. La propera activitat relacionada amb aquestes àrees de coneixement, per als nois i noies que aleshores faran ja 2n de Batxillerat, serà la 11a edició de la Jornada de Filosofia de Girona, que se celebrarà el divendres 13 de desembre 2019.

Quedem ja emplaçats!!