El Carles Rahola guanya la lliga de debat

EL CARLES RAHOLA GUANYA L’EDICIÓ LOCAL DE LA LLIGA DE DEBAT DE SECUNDÀRIA I BATXILLERAT PER SEGON ANY CONSECUTIU

SERÀ EL REPRESENTANT DE LA UdG A LA FINAL QUE SE CELEBRARÀ A TARRAGONA

La Universitat de Girona (UdG) ha acollit la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives. Els 12 centres docents participants han realitzat 15 debats al voltant del tema d’enguany: «La tecnologia augmenta la felicitat?».

El debat final va ser disputat entre l’equip de 2n de batxillerat de l’Institut Carles Rahola de Girona i l’equip d’alumnes de 1r i 2n de batxillerat del Centre Escolar Empordà de Roses. Finalment, i el nostre centre va resultar campió. Així, els alumnes Àlex Coronel, Carla Martín, Paula Martínez, Àlex Pachon i Sara Ridao, amb Teresa Palou com a capitana, representaran a la UdG en la fase final de la lliga de debat, que acollirà la Universitat Rovira i Virgili del 22 al 24 d’abril i reunirà als equips representants d’altres 13 universitats.

La Xarxa Vives organitza des de 2014 la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat. La competició d’oratòria consta de dues fases. En les fases locals classificatòries, els equips d’estudiants competeixen en una mateixa universitat. Enguany, la competició hs comptat amb 14 fases locals que es disputen entre els mesos de gener i març a les universitats Abat Oliba CEU, d’Alacant, d’Andorra, Autònoma de Barcelona, de Barcelona, de Girona, Jaume I, de Lleida, Miguel Hernández d’Elx, Politècnica de València, Pompeu Fabra, Rovira i Virgili, de Vic- Central de Catalunya i de València. En total, 169 centres docents d’Andorra, Catalunya i el País Valencià participaran. Finalment, els centres guanyadors de cada fase local representen llurs universitats en la fase final de la competició.

ºLa Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat permet als estudiants millorar habilitats comunicatives i competències transversals per a la vida acadèmica i professional futures, pel fet de treballar continguts de forma dinàmica i participativa. En aquest sentit, les habilitats de comunicació no verbal, la recerca d’informació, l’anàlisi d’una temàtica concreta i, sobretot, el treball en equip, generen un espai de formació i aprenentatge excepcional.