Dia d’Europa 2019, “Jornada acadèmica”, en preparació

L’alumnat de 1r de Batxillerat participarà el proper dia 10 de maig, juntament amb altres 3 Instituts de la nostra demarcació, a la 10a Jornada acadèmica del Dia d’Europa. Enguany el tema triat ha estat: “L’Europa de les revolucions”.

Des del llunyà maig del 2009 ja han experimentat aquest projecte innovador més de 1400 estudiants de les comarques gironines. Enguany, com es pot veure a la web de treball, hi participen els Instituts Campalans (Anglès), Espriu (Salt), Cassà i el Rahola. Hi ha previst de tot: comunicacions d’alumnes, un esmorzar de treball, ponències d’experts, anàlisi d’audiovisuals (enguany “Revolution”, d’Andrew Marr, BBC), presentacions interactives en anglès, actuacions artístiques, etc. Algunes temàtiques específiques que s’analitzen a la present edició són: la Revolució gloriosa (1688), la Primavera dels pobles (1848), la Revolució russa (1917) o el maig del ’68, a més de considerar quina és l’eficàcia i el perill de qualsevol alteració sobtada de la convivència.

El passat dimarts, 16 d’abril, més d’una vintena d’alumnes, van estat treballant en diferents equips per enregistrar les imatges de les promo i els audiovisuals que s’hi presentaran. Aquí se n’ofereixen algunes imatges a manera de “Making of”.

Prèviament, el divendres 26 d’abril, hi haurà a l’Institut un Seminari (10:25-12:25), a càrrec del Sr. Joaquim Millan, del Consell català del Moviment europeu, amb el títol “Europa, un espai comú per compartir”, que compta amb la col·laboració de l’Oficina Europe Direct, a Girona. Totes aquestes activitats són avaluables a Filosofia i a Història, i ofereixen elements per a un millor coneixement de la nostra vinculació amb la Unió europea.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *