MARATÓ DE DONACIÓ DE SANG

El dia 29 d’Abril de 2017 a l’institut Lluís Domènech i Montaner s’organitza una Gran Marató de Donació de Sang. Hi participarà tot el poble: moltes entitats, gent a nivell individual, els alumnes de 3r d’ESO i esperem que vosaltres també.

Aquest gest, el de donar sang, pot semblar petit –no costa gaire i no s’allarga més de vint minuts- però és gran perquè pot ajudar a salvar fins a tres vides.

Qui pot venir a donar? Tothom que tingui 18 anys o més i pesi com a mínim 50 quilos. Els homes poden donar-ne fins a quatre vegades l’any i les dones, tres (sempre i quan es respecti l’interval mínim de dos mesos entre donacions). A més a més, per primera vegada podreu venir a donar plasma.

Què hi trobareu? El fet de poder a donar sang ja és prou important com per acostar-vos al centre. Però si necessiteu més motius heu de saber que ens hi trobareu de deu a deu, que hi haurà menjar per a tots els donants (cal recuperar energies!) i diversos tallers/serveis que els alumnes de 3r d’ESO juntament amb l’Ajuntament de Canet, les entitats del poble i el Banc de Sang i Teixits estem organitzant: servei de guarderia per als més petits, tallers, partits de bàsquet…

Per què hem de donar sang? És necessari ser solidari ja que pots salvar molts malalts: de càncer, nens amb leucèmia o altres malalties, operacions, accidentats… Pensa que alguna vegada pots ser tu qui necessitis aquest petit gest. Necessites més motius?

• Cada dia es necessiten 1.000 donacions a Catalunya.
  • Per a tu tan sols és un moment, per a molts malalts pot suposar la vida.
  • És bo tant per a tu com per a les persones malaltes.
  • És una manera de estar feliç amb un mateix, ja que estaràs ajudant algú que la necessiti, sense voler rebre res a canvi.
  • A més que si porteu als infants estarem ensenyant a una nova generació que és bo ser solidari i ajudar als altres i que amb poc ja fas molt.

AMB 1 DONACIÓ POTS SALVAR 3 VIDES!!!

Pensa-hi! T’esperem!