Els escolars de Canet coneixen l’aloc

Els dies 14, 15, 18 i 19 de juny, uns 150 alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar han fet el Treball de Síntesi.  El fil conductor era el municipi de Canet de Mar, i una de les activitats ha estat una sortida de coneixement del medi pels rials de Canet.

Tot passant pel Rial de Can Pouet i el Rial del Salt del Rossí, els alumnes han pogut conèixer què és un rial i la problemàtica que tenen, les restes d’activitat humana antiga (cases d’indiano i masoveries, hortes i vinyes, mines d’aigua…), han pogut interpretar el paisatge amb els seus impactes actuals des de la Serra de Termes…

Un dels elements on s’ha fet més atenció és l’estat dels alocars, com a indici de l’estat de conservació dels rials.  El terreny estava força sec, i els alocs encara no havien florit.  De totes maneres, els alumnes han conegut un planta emblemàtica i confiem que aquest coneixement repercuteixi en la defensa futura del nostre territori.

Volem agrair a la Secció de Ciències Naturals del Museu de Mataró i al Grup d’Estudi i Conservació dels Alocars del Maresme pel suport en forma de tríptics, anuaris i d’altres elements que segur que han contribuït a fer aquesta tasca de conscienciació.  Així mateix al grup local “Fot-li Castanya” i el CRP Maresme II per la cessió de l’exposició sobre Rials i Mines d’aigua a Canet de Mar.

Albert Herrero Professor de l’Institut Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar Coordinador del grup local del Grup d’Estudi i Conservació dels Alocars del Maresme