Programa institucional

1. VALORS

D’acord amb la nostra opció per a una educació integral, tenim el deure de formar i educar el nostre alumnat:

“En el respecte dels drets i llibertats fonamentals i en l’exercici de la tolerància i la llibertat dins dels principis democràtics de convivència”.

Els valors que ens defineixen, ens identifiquen i ens singularitzen com a centre són els següents:

1. L’equitat, que garanteix la igualtat d’oportunitats efectiva entre nois i noies, essent la coeducació l’element cohesionant del nostre centre.
  2. Un tractament de la diversitat que permet la inclusió de totes les persones fomentant la seva màxima expressió tant a nivell acadèmic com personal.
  3. El foment de l’esforç individual i el treball cooperatiu de l’alumnat. Vetllem llurs dificultats i els encoratgem vers l’excel·lència.
  4. Estem desperts i oberts a les innovacions educatives i tecnològiques, fomentant la formació i els programes d’innovació i millora educatives.
  5. Cerquem la corresponsabilitat amb les famílies en l’educació integral dels seus fills i filles.
  6. Som un centre que vetlla i promou l’acollida i/o benvinguda de l’alumnat, tot fomentant el respecte i l’interès per les diferents cultures i religions, fomentant les relacions educatives i interculturals amb altres cultures/països.
  7. Promovem l’educació per a la prevenció i mediació de conflictes. I rebutgem el sectarisme, el dogmatisme i les actituds ofensives, violentes i discriminatòries per qualsevol raó. Per tant, fomentem el respecte del pluralisme d’opinions i l’educació per a una comunicació dialogant, activa i empàtica, per això també treballem l’educació social i emocional de l’alumnat.
  8. Ens identifiquem amb la presa de consciència ecològica. I per això, fomentem l’educació mediambiental de l’alumnat.
  9. Defensem la inculcació i el respecte dels drets humans i dels valors democràtics i socials que els fonamenten. Treballem en defensa de la pau, la cooperació i la solidaritat entre tots els éssers humans.

Considerem que tota la comunitat educativa pot i ha d’ajudar al nostre alumnat en aquest procés, per la via del diàleg, de la comprensió i de l’exemplaritat.

2. MISSIÓ

L’Institut Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar és un centre públic d’ensenyament secundari, on es cursa ESO i Batxillerat, compromès amb la diversitat i la coeducació, els nostres eixos vertebradors i cohesionadors, amb ambició innovadora en tecnologia i en pedagogia, vinculat a un entorn social multicultural, amb la finalitat d’oferir un servei educatiu de qualitat i formar persones i ciutadans conscients, crítics i, a més, compromesos amb els altres, amb la societat i l’entorn.

3. VISIÓ

Volem ser un centre de referència dedicat a la constant millora de la qualitat educativa de l’ESO i dels Batxillerats i, també, a la constant modernització dels recursos materials del centre (aules, tallers, laboratoris…); potenciarem l’entorn digital, la intranet i la pàgina web del centre; organitzarem programes d’intercanvi per millorar l’ús de l’anglès i l’alemany; treballarem la relació amb l’ajuntament i les empreses locals per a aconseguir una plena integració social de l’alumnat amb dificultats acadèmiques i educatives, per mitjà del projecte singular Passarel·les i altres recursos previstos en el PAD. També volem cuidar l’excel·lència acadèmica i motivar-la. Esperem aconseguir tot això a través d’un currículum competencial i transversal i, també, fomentant una practica educativa interactiva, per tal de formar els ciutadans i ciutadanes d’un futur millor.

Descarrega document PDF