Plataformes Gossip i Informer

Benvolgudes famílies, professors i alumnes,

Com ja sabeu, hi ha unes aplicacions disponibles per a determinades plataformes de mòbil (Gossip) i uns complements per al Facebook (Informer) i altres xarxes socials que fomenten la difusió de rumors, xafarderies i difamacions des de l’anonimat.

Tenim constància que ja s’ha produït un cas amb la divulgació a l’engròs d’informacions íntimes, ofensives i/o vexatòries, que haurien d’haver continuat reservades a l’àmbit privat i no haver-se difós mai per acabar fent-ne una qüestió pública. Alguns membres de la nostra comunitat educativa n’han sortit perjudicats i s’han sentit ofesos i ridiculitzats. Això no es por permetre ni es pot tornar a repetir.

Us volem avisar perquè la majoria dels joves utilitzeu les xarxes socials i altres elements del món digital amb una falsa sensació d’impunitat, amb una precocitat excessiva i sense l’adient i prescriptiu control parental; us volem avisar perquè aquest tipus d’accions poden ser denunciades i rebre sancions legals i tenir conseqüències jurídiques.

La Direcció de l’institut, sota l’empara de l’article 35.3 de la LEC 12/2009, també està facultada i és competent per sancionar i corregir, els actes de l’alumnat que, “…encara que tinguin lloc fora del recinte escolar, estiguin motivats per la vida escolar o hi estiguin directament relacionats i afectin altres alumnes o altres membres de la comunitat educativa”. I atès que des del principi ens hem pres molt seriosament aquesta responsabilitat, així ho farem.

També volem manifestar que no tolerarem i que, per tant, sancionarem amb exemplaritat, les intimidacions, agressions o venjances que aquesta incontrolada difusió d’anònims puguin produir cap a les persones responsables d’haver-les fet i que reconeixent el seu error, ja l’han esmenat en la mesura del que és possible i han demanat disculpes públiques.

El professorat del centre continuarà implicat en l’educació de l’alumnat, vetllant per educar-los en valors que garanteixin la responsabilitat i el respecte cap als altres. Us recordem, igualment, que l’educació dels vostres fills i filles és una responsabilitat primordialment de vosaltres, pares i mares.

Aquestes situacions ens han de servir per aprendre a rectificar i millorar.

Restem cordialment a la vostra disposició,

La Direcció

Descarrega circular informativa