MANIFEST 25N

El 25 de novembre és el dia internacional contra la violència masclista i arreu del món milions de persones es manifesten en grans manifestacions exigint que s’aturi l’assassinat i les injustícies masclistes contra la dona.

L’Assemblea General de l’ONU va declarar la data del 25 de novembre com a Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona mitjançant una resolució aprovada el 17 de desembre de 1999.

El Conveni d’Istanbul, signat per Espanya, reconeix la violència contra les dones com “una violació dels drets humans i una forma de discriminació contra les dones, entenent per aquesta tots els actes de violència basats en el gènere que impliquen o poden implicar per a les dones danys o sofriments de naturalesa física, sexual, psicològica o econòmica, incloses les amenaces de realitzar aquests actes, la coacció o la privació arbitrària de llibertat, en la vida publica o privada”.

La violència contra les dones és la primera causa de mort prematura d’aquestes, i això està per davant dels accidents de trànsit o el càncer.

Aquest any la xifra de dones assassinades per la seva parella o exparella ascendeix a un 50% més que l’any anterior i la més alta d’aquest període desde 2010. Aquest número hauria d’estar obrint els ulls a aquelles persones que diuen que la violència masclista no existeix.

Moltes vegades, se’ns fa difícil detectar aquest tipus de violència però pot aparèixer en qualsevol situació. Potser has escoltat pel carrer una conversa aliena, en la qual, el noi reprimeix la noia amb comentaris masclistes com: Tu així no surts, ets una cagada si ara et fas enrere, estaves provocant així que t’aguantes, entre d’altres. Tot això fa que les llibertats d’expressió de les dones es rebaixin a un gran nivell.

Aquest 25 de novembre tornarem a sortir al carrer a manifestar-nos, nosaltres les revolucionàries, les dones treballadores, les estudiants i les filles de la classe obrera a lluitar per nosaltres i per les que ara JA NO HI SÓN, per aquelles que ho han patit i per aquelles que ho segueixen patint i per aquelles que desgraciadament patiran, sortirem pels nostres drets i les nostres llibertats sense que ningú ens ho impedeixi.

-Nora Chaibi, Amina Chaibi, Nahiara Lozano
1r Batxillerat A

A l’Institut Domènech i Muntaner de Canet reivindicarem aquest dia fent presents vivències viscudes i compartir-ho de manera anònima.
Per aquest motiu, durant la setmana que coincideix amb el 25 N els alumnes d’ESO indicaran dins un iceberg , enganxant gomets, si han vist o han patit les diferents violències que existeixen. Aquest iceberg fa diferència entre les violències visibles i les invisibles.
Amb aquesta activitat es pretén que l’alumnat prengui consciència que les violències invisibles són més nombroses i estan més presents en el nostre dia a dia, en canvi, les visibles són les que més se’n parla. El resultat d’aquest moral es podrà veure en el mateix centre Domènech i Montaner i, el cap de setmana es durà a la biblioteca pública de Canet i perquè tothom pugui veure i tenir present la importància del problema en la nostra societat.

Per últim us convidem a la participació del batxillerat d’Arts Escèniques en la Marxa de la Dona- Contra les lluites, no estàs sola! Serà el 26 de novembre a les 11:30 a la Riera Sant Domènc.