EL GUST PER LA LECTURA

Heu vist la pintura mural que decora la paret del gimnàs?

Heu reconegut a quin llibre fa referència?

Segur que sí!

Es tracta d’un projecte que hem dut a terme per tal de participa al XXVI Concurs “El gust per la lectura”. Aquest concurs és una iniciativa del departament d’educació per tal de fomentar el gust per la lectura entre els adolescents: consisteix a llegir una de les obres proposades i fer-ne una representació artística que impliqui una reflexió.

Des del Pla lector vam engrescar-nos-hi i un grup d’alumnes voluntàries entusiastes de la lectura de seguida van voler formar-ne part.

Vam reclutar unes professores molt artistes (la Laia Bley i la Sara Torres) i entre tots ens ha quedat un projecte que fa patxoca.

Us expliquem com ho hem fet:

Els dijous a l’hora del pla lector ens trobàvem la Nour El Azaar, l’Anayara Ballesteros, la Basma Laktibi, la Carla Navarro, la Chloe Sophianou, la Rita Utzet, la Mariona Gassó, la Núria Bohigas, la Carla Sallent la Ilia Roman i la Irene Montero, i llegíem La volta al món en 80 dies de Jules Verne. Som molt valentes i vam triar una traducció boníssima de Jesús Montcada, és per això, que ens anava molt bé que la Sònia, en Joan Carles o la Núria ens ajudessin a entendre segons què.

Els dimecres a la mateixa hora, anàvem amb la Laia, la Sara i la Judith i allà pensàvem i dissenyàvem la part artística.

Com heu vist, ens hem decidit per una pintura mural que representa el conegudíssim rellotge de butxaca de Phileas Fogg amb diverses imatges dels països que travessen i els transports que fan servir. A més a més, veureu que hi ha cinc codis QR integrats al mural. Heu fet el xafarder? Si el feu, veureu que remet a uns documents amb un breu fragment de la novel·la i una reflexió (una mica crítica!) que hem anat fent durant la lectura.

Ens encantaria guanyar el concurs, però si no pogués ser… Estem molt orgulloses de la feina feta i d’haver deixat l’institut una mica més bonic!

Alumnes voluntàries i equip impulsor del Pla Lector