CURS GRATUÏT B1 DE FRANCÈS

Des d’aquest mes de gener l’INS Domènech i Montaner ofereix gratuïtament una extraescolar de preparació del Nivell B1 de francès per a tots aquells alumnes que hi estiguin interessats.
Les classes s’imparteixen setmanalment cada dimecres de 16h a 17:30h, són obertes a tot l’alumnat de 3r i 4t d’ESO del nostre centre, però també al d’altres instituts de secundària de la zona.

L’objectiu és preparar l’examen del B1 de final de curs que permet l’accés al batxibac, tot i que aquesta preparació no implica cap compromís. Amb aquesta opció, els estudiants cursen la modalitat de batxillerat desitjada (científica, tecnològica, social, humanística, …), però fan un terç de les assignatures en francès (llengua, literatura francesa, història de França i història d’Espanya).

El batxibac permet obtenir la DOBLE TITULACIÓ (el títol de batxillerat espanyol i també el títol de baccalaureat francès), de manera que els alumnes poden accedir a les universitats espanyoles, però també a les franceses, que solen tenir uns preus extremadament més competitius que les nostres.

A més, en el cas del batxibac un 70% de la nota correspon a la mitjana dels 2 cursos de batxillerat, mentre que la prova externa específica (equivalent a la selectivitat) computa un 30%. Aquesta proporció és diferent de la que s’aplica als alumnes que fan el batxillerat convencional, que és de 60% – 40%. Aquest fet permet sovint accedir a carreres amb notes de tall més altes, i gaudir d’altres avantatges com intercanvis i estades a l’estranger.

Podeu confirmar la inscripció presencialment a secretaria.