Taller de Robòtica Submarina al CIRS de Girona

El proppasat 5 de maig de 2014 un grup de 24 alumnes de 4t d’ESO, de l’itinerari científic-tecnològic, va realitzar una activitat formativa molt interessant, amb una alt valor pedagògic científic i tecnològic, al Centre d’Investigació de Robòtica Submarina (CIRS) de la Universitat de Girona.

L’activitat va consistir en la realització d’un Taller de Robòtica Submarina, de tot un dia sencer a les pròpies instal·lacions del CIRS, on els estudiants van haver de construir, en equips de 4 persones, un robot submarí teleoperat.

 

 

Amb aquest taller es pretén fomentar i promoure l’excel·lència acadèmica i competencial, l’esperit científic i tecnològic, la utilització de les noves tecnologies, la creativitat i les capacitats de l’alumnat, així com posar en pràctica els coneixements adquirits al llarg de l’ESO.

Aquesta activitat formativa ha estat organitzada conjuntament pels Departaments de Ciències i Tecnologies. Els 6 robots submarins construïts restaran a l’institut per poder-los utilitzar en altres activitats i projectes del centre.

Es tracta d’una iniciativa, relacionada amb la recerca duta a terme en el CIRS, que pretén fer créixer l’interès dels estudiants i promoure habilitats i capacitats pròpies de l’enginyeria i la ciència mitjançant un taller atractiu per als estudiants.

En resum:

  • Els estudiants construeixen el seu propi vehicle teleoperat.
  • Entren en contacte directament, de forma entenedora, amb la recerca que es realitza en el CIRS de la UdG.
  • Es realitzen treballs I experiments que estan íntimament relacionats amb conceptes que s’expliquen en les assignatures.
  • Es realitza un esforç especial per treballar en les habilitats d’abstracció dels estudiants.
  • En aquesta activitat cal treballar molt però resulta molt divertida. Els alumnes estudien el desenvolupament de missions reals.

Atès que es tracta d’una activitat amb un elevat cost, l’AMPA, l’Institut i els Departaments de Ciències i Tecnologies han col·laborat en el seu finançament.