Nou Curs 2013-2014

Començament Curs 2013-2014

Benvolgudes famílies,

Us informem d’alguns aspectes que creiem importants per poder començar amb normalitat el nou curs escolar 2013-2014.

Estem a la vostra disposició per a qualsevol aclariment, consulta o suggeriment que considereu oportú.

INICI DE CLASSES:

  • Divendres, 13 DE SETEMBRE: Inici del curs amb horari especial de 9:00 a 14:40 h
  • Dilluns, 16 DE SETEMBRE: Inici de les classes.

  • HORA D’ENTRADA: tots els dies a les 8:00h.
  • HORA DE SORTIDA: tots els dies a les 14:40h

 

MATÈRIES OPTATIVES

Per poder començar el curs en horari complert, convoquem als vostres fill/es uns dies abans per triar correctament les matèries optatives. L’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO ha de triar 1 matèria optativa. El full de tria s’ha de descarregar dels següents enllaços:

Descarrega full de tria 1r d’ESO

Descarrega full de tria 2n d’ESO

Descarrega full de tria 3r d’ESO

 

Cal que tot l’alumnat d’ESO (excepte els de 4t) es presenti dimecres, 4 de setembre, a les 12:30 h, al centre, on el tutor/a presentarà aquestes matèries i explicarà com s’ha de fer la tria. El full de matèries optatives s’haurà de retornar al centre,dijous, 5 de setembre, a les 12:30 h.

 

ASSISTÈNCIA

L’assistència a les classes és obligatòria, tant a l’ESO i CF com a Batxillerat. Quan per algun motiu l’alumne/a arribi tard o hagi de faltar, els pares ho hauran de comunicar prèviament i justificar-ho per escrit al tutor/a (l’agenda escolar és el canal normal de comunicació famílies/professorat). En cas de malaltia o força major, caldrà avisar telefònicament de l’absència i justificar-la posteriorment per escrit. Els fulls per justificar les absències es troben a la nostra web. Cada dia s’avisarà les famílies, via sms, de les faltes d’assistència i retards injustificats a primeres hores del matí i després dels patis.

 

LLIBRES I MATERIAL

Podeu consultar la llista de Llibres de text i de lectura a la nostra web.

Important: no folreu, ni poseu el nom als llibres fins que comenci el curs.

 

TEMPS D’ESBARJO

Aquest curs, com ja sabeu, fem Jornada continuada (de 8 a 14.40h) per la qual cosa els alumnes tindran 2 patis de 20 minuts cada un; el primer a les 10 h, i el segon a les 12,20 h L’alumnat d’ESO no podrà abandonar el recinte escolar.

 

CALENDARI ESCOLAR

  • 13 de setembre: Inici del curs. Rebuda de l’alumnat i proves de nivell.
  • 16 de setembre: Inici de les classes.
  • Del 21 de desembre al 7 de gener (aquest inclòs): vacances de Nadal.
  • Del 12 al 21 d’abril: Setmana Santa.
  • Dies de lliure elecció: 4 de novembre, 3 de març i 2 de maig.
  • 20 de juny de 2014: acaben les activitats docents amb alumnes

 

AVALUACIONS I BUTLLETÍ DE NOTES

Durant el curs s’efectuaran tres avaluacions corresponents a les matèries cursades durant els tres trimestres. Per tant, el seu fill/a, rebrà el butlletí de notes en finalitzar cada trimestre (Nadal, Setmana Santa i juny). Cal retornar degudament signats tots tres butlletins de notes. A més, a mitjan del primer trimestre (1a setmana de novembre) es realitzarà una preavaluació de l’alumnat d’ESO i de 1r de Batxillerat.

 

ENTREVISTES

Considerem necessaris els contactes periòdics amb els tutors i professors dels vostres fills per tal que l’acció educativa, en el seu conjunt, sigui més eficaç i profitosa. Les visites al professorat poden concertar-se per telèfon, o bé per mitjà dels propis alumnes fent servir l’agenda escolar.

 

SORTIDES I EXCURSIONS

Es reprenen les sortides amb tota normalitat.

 

TRANSPORT ESCOLAR

El servei de Transport escolar és obligatori (preceptiu i gratuït) per l’alumnat d’ESO de Sant Cebrià de Vallalta, ja que s’han de desplaçar de localitat per assistir al seu centre escolar.

Aquest servei està subvencionat pel Departament d’Ensenyament, gestionat pel Consell Comarcal del Maresme.

Quan per algun motiu l’alumne/a hagi de faltar, els pares ho hauran de comunicar prèviament per poder fer el descompte pertinent a l’empresa concessionària.

 

AMPA

L’horari de l’AMPA és: els dimarts i dijous de 12:20 a 14:40 h i a partir del 15 d’octubre també els dilluns de 16 a 18 h.

De les extraescolars que ofereix l’AMPA: activitats per l’alumnat, cursos, xerrades, debats per a les famílies, taquilles, altres informacions, en trobareu més informació al setembre a la web de l’Institut, a l’apartat de l’AMPA.

Si voleu enviar suggeriments o contactar amb l’Ampa ho podeu fer a través del correu: ampaiescanet@gmail.com

 

REUNIONS GENERALS DE PARES i MARES

Per tal d’iniciar el primer contacte informatiu sobre aquest nou curs i per la conveniència que representa que les famílies participin de prop en l’educació i formació dels fills/es, us convoquem a la reunió general que se celebrarà a l’Institut el dia i hora indicats:

  • 1r d’ESO. Dilluns, 16 de setembre, a les 19:00h.
  • 2n d’ESO. Dimarts, 17 de setembre, a les 19:00h.
  • 3r d’ESO. Dimecres, 18 de setembre, a les 19:00h.
  • 4t d’ESO. Dijous, 19 de setembre, a les 19:00h.
  • 1r de Batxillerat. Dilluns, 23 de setembre, a les 19:00h.
  • 2n de Batxillerat. Dimarts, 24 de setembre, a les 19:00h.

L’ordre del dia de la reunió serà el següent:

  1. Presentació dels tutors/es.
  2. Informació general sobre el funcionament i organització del centre, així com dels estudis que cursa el vostre fill/filla.
  3. Control d’assistència de l’alumnat i normes de convivència i de conducta.
  4. Informació de l’AMPA. Activitats i serveis extraescolars i altres.
  5. Torn obert de paraules.

Per a qualsevol informació addicional i/o aclariment no dubtin a posar-se en contacte amb nosaltres, bé personalment o telefònicament al 93 795 47 63.

Per més informació, recordeu de consultar sovint la nostra pàgina web.

Descarrega circular informativa (PDF)