QUÈ ES FA EN UN TEATRE D’ÒPERA?

Dotze alumnes de 1r de Batxillerat d’Arts Escèniques han pogut participar en un projecte organitzat pel Gran Teatre del Liceu titulat Què es fa en un teatre d’òpera? En la proposta, aquest grup reduït d’alumnes ha pogut fer el seguiment de tot el procés d’assaig d’una representació operística i ha pogut veure com treballen els diferents professionals que formen part d’un teatre d’òpera.

L’espectacle seleccionat ha estat el doble programa format per l’òpera Cavalleria Rusticana, de Pietro Mascagni, i Pagliacci, de Ruggero Leoncavallo, que s’ha estrenat al Liceu el 5 de desembre de 2019.

Durant tres dies, hem pogut assistir a un assaig a la Sala Mestres Cabanes del Liceu amb els solistes i l’orquestra, i a un assaig del cor on la directora d’escena els marcava els moviments. Hem visitat el soterrani del teatre (5 pisos per sota el nivell de terra) on es munten les escenografies, hem parlat amb la cap de vestuari i hem vist com es confeccionen tots els vestits a partir d’una producció que ve del Covent Garden de Londres. També hem parlat amb la cap de caracterització que ens ha ensenyat com fabriquen les perruques i hem entrat als òculs del sostre del Liceu, dissenyats per l’artista de Sant Pol, en Perejaume, des d’on es controlen els llums, etc.

Finalment, l’activitat ha culminat amb l’assistència a l’assaig general d’aquestes dues òperes, on hem pogut copsar la totalitat del muntatge que havíem vist per parts.
Ha estat una experiència molt interessant i motivadora. No dubtarem en apuntar-nos de nou el curs vinent!