HEM VIST LA “PRINCESA DE GEL” CANTANT AL TEATRE DEL LICEU

Trenta alumnes de l’Institut, de diferents cursos i nivells, van poder gaudir, el dia 3 d’octubre, de la pre-estrena de l’òpera Turandot, de G. Puccini, al Gran Teatre del Liceu.

El 1994 el Liceu va patir un tràgic incendi que el va destruir quasi en la seva totalitat, deixant només de peu la façana, el saló dels miralls i poca cosa més. Just abans de l’incendi s’havia de representar Turandot. El 1999, quan es van finalitzar les obres de reconstrucció, es va escollir per a la reobertura la mateixa òpera. Enguany el Liceu commemora els 20 anys d’aquella primera funció i torna a programar Turandot.

En aquesta òpera, Turandot, filla de l’emperador, la “princesa de gel”, tirana i despietada, decreta una llei cruel segons la qual es casarà amb la persona de sang reial que resolgui els tres enigmes que ella proposi, però els que no sàpiguen contestar-los seran decapitats. Només l’amor i la perseverança de Calaf aconseguiran trencar tota aquesta fredor i ràbia.

A més de gaudir d’uns solistes excepcionals, la posada en escena va anar a càrrec del videoartista Franc Adeu, de la Fura del Baus, que ha dissenyat un espectacle on la llum juga un paper fonamental, s’utilitzen robots col·laboratius, vestuari amb llums leds que canvien de color amb la veu dels cantants, tot tipus de vídeos, plataformes giratòries, focus mòbils, etc. Tot un espectacle futurista i innovador mai vist abans al Liceu.