L’ALUMNAT DE 3r D’ESO “VIU L’ELECTRICITAT!”

L’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut va fer el taller “Viu l’electricitat!” al Cosmocaixa. Els i les joves van poder interaccionar amb els electrons. Sotmesos a un potencial de 70.000 V encenien fluorescents, sentien el vent electrostàtic, se’ls hi posaven els cabells de punta i se sotmetien a una dutxa de partícules carregades que els hi generava pessigolles.

Una visita, lligada a la matèria de Física i Química, que , amb el màxim de seguretat, els va apropar a una de les característiques més importants dels àtoms, la seva càrrega. Tota una experiència electrònica!

L’alumnat visitava el Cosmocaixa després d’unes setmanes tancat per renovació de gran part de les instal·lacions. L’anterior Sala de la Matèria passa ara a descobrir-nos l’Univers. Un recorregut interactiu que comença amb una recreació del Big Bang, recorre l’evolució de les espècies i penetra en les profunditats del cervell humà. Evidentment, manté l’esplèndida recreació d’una petita àrea de la selva amazònica al Bosc Inundat.