Scape Room sobre Tirant lo Blanc

Dimecres 15 de maig, al nostre centre escolar, l’alumnat de 1r de Batxillerat  va realitzar un ScapeRoom per tal de consolidar els coneixements adquirits amb la lectura obligatòria de la novel·la Tirant lo blanc.El conductor de l’activitat va explicar que l’alumnat havia estat fet presoner… Llegeix més»

Visita del Conseller d’Educació

Divendres 10 de maig, l’Honorable Conseller d’Educació, Josep Bargalló, va visitar l’institut Joaquim Blume.El conseller va fer un recorregut per les instal·lacions del centre i va entrar a dues classes de Batxillerat amb la finalitat de dialogar i conèixer de prop la dinàmica dels alumnes… Llegeix més»

El professorat “en formació”

El professorat de l’institut Joaquim Blume, al llarg del curs escolar, ha participat de diferents formacions que imparteix el departament d’ensenyament:

• Formem part de la Xarxa de competències bàsiques del Baix Llobregat, amb què treballem els projectes de l’Anuari amb l’alumnat de 3r d’ESO… Llegeix més»

Sant Jordi 2019

El 23 d’abril vam celebrar, al nostre centre escolar, la diada de Sant Jordi. Enguany, la celebració del dia de les lletres, es va portar a terme en dos dies: dimarts 23 i divendres 26 d’abril.
La diada de Sant Jordi, la comunitat educativa de l’institut… Llegeix més»

Xerrada sobre Calçat Esportiu

El passat dimecres, 8 de maig, el Consell Català de l’Esport va organitzar una xerrada sobre el calçat esportiu dirigida als alumnes de 3r i 4t d’ESO. Començant per la fisiologia i la funcionalitat bàsica del peu, d’una forma pràctica i amena, es va posar… Llegeix més»

De la Segona República a la Guerra Civil

El passat divendres 22 d’abril els nois i noies de segon de batxillerat van fer un breu recorregut pel centre de Barcelona visitant alguns dels indrets on van tenir lloc importants esdeveniments històrics  que succeïren durant la Segona República i la Guerra Civil a la… Llegeix més»

Dia de la dona

El passat 8 de març, les alumnes i el alumnes de l’INS JOAQUIM BLUME vam decidir fer uns cartells en els quals hi havia diferents missatges reivindicatius sobre la igualtat de gènere. Aquests els vàrem penjar a les escales de l’institut perquè tothom pogués veure’ls.
Creiem… Llegeix més»

Carnestoltes 2019

El passat divendres 1 de març, alumnat i professorat vam celebrar el Carnestoltes a l’institut. Com ja es tradició, l’alumnat de 2n de Batxillerat va ser l’encarregat de portar el fil cnductor de les activitats que es van realitzar aquell matí: disfresses i balls inspirats… Llegeix més»

Sortida al Teatre

Dilluns 25 de febrer, l’alumnat de 2n de batxillerat del nostre institut s’ha desplaçat fins al centre cultural L’avenç d’Esplugues de Llobregat amb la finalitat d’assistir a la representació de Mirall trencat, obra de lectura obligatòria de la matèria de llengua catalana i literatura d’aquest curs.

Llegeix més»

Proves de Competències Bàsiques

Els dies 13 i 14 de febrer d’enguany, l’alumnat de 4t d’ESO del nostre institut, igual que la resta d’alumnat de Catalunya, ha realitzat les proves de competències bàsiques que convoca el departament d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Aquestes proves avaluen les competències que l’alumnat… Llegeix més»

El gust per la lectura

Enguany, l’alumnat de 2n de batxillerat que cursa la matèria de llengua catalana del nostre institut participa en la XXIVa. edició del concurs “El gust per la lectura”. Els desitgem molta sort!

Nadales a l’institut

Un any més els nois i noies dels diferents cursos hem preparat un seguit d’actuacions  per celebrar tots junts les festes que s’aproximen i acomiadar l’any 2018. Hem gaudit de cantades de nadales en català, castellà, anglès i llatí; hem escoltat recitació de poemes de… Llegeix més»

Presentació actes de la Marató 2018

Divendres 23 de novembre es va presentar, a l’auditori Rafael Nebot del Consell Català de l’Esport, la campanya de “La Marató” d’enguany a l’alumnat del nostre institut.
 “La Marató” és una iniciativa solidària de TV3 que enguany se centra en el tema del càncer i se… Llegeix més»

Lectura manifest contra la violència masclista

Dimecres 21 de novembre, la comunitat educativa de l’institut Joaquim Blume s’ha reunit a les escales del pavelló del Consell Català de l’Esport per tal de llegir el manifest de l’Esport per a l’eliminació de la violència envers les dones. Amb aquesta lectura volem expressar… Llegeix més»