Normes i funcionament

Resum de les normes del centre

Puntualitat i assistència

• La puntualitat i l’assistència dels alumnes és rigorosament obligatòria.
• En cas de retard, ho comunicaran al professor de guàrdia que autoritzarà, si s’escau, l’entrada a classe.
• Les notificacions de faltes d’assistència o retards s’han de presentar al centre en el termini màxim de 5 dies lectius des de la reincorporació de l’alumne.
• Vegeu la normativa específica relativa a la repetició d’exàmens.

Espais

• Els alumnes no podran sortir del recinte acadèmic o d’esbarjo dins l’horari lectiu.
• Si volen anar al servei mèdic en horari lectiu caldrà que s’adrecin al professor de guàrdia que valorarà el cas i els estendrà, si s’escau, un volant per ser atesos en l’esmentat servei.
• Els alumnes no han d’entrar en cap cas a la sala de professors. Caldrà que premin el timbre i esperin a ser atesos.
• Abans de començar les sessions, i en acabar la classe, els alumnes hauran de romandre dins l’aula fins que arribi el professor, a menys que hagin de canviar d’aula.
• No podran anar al lavabo, excepte durant els esbarjos.
• Durant el temps de l’esbarjo els alumnes no restaran dins de l’edifici docent ni del poliesportiu: hi ha un espai a la pista de futbol-sala destinat a aquest fi. En cas de mal temps els alumnes podran romandre al vestíbul d’accés a l’edifici docent.

Material i llibres

• Els alumnes hauran de fer un bon ús del material de l’aula.
• Els llibres de text que fan servir els alumnes d’ESO i Batxillerat pertanyen al centre i, en acabar el període docent corresponent, els hauran de retornar folrats i en el mateix estat que els van rebre. En cap cas no es podran guixar i el nom de l’alumne haurà de constar en llapis.
• Els alumnes hauran de respectar els llibres prestats pel centre, així com el termini de préstec.

Instal·lacions

Els alumnes:

• Hauran de respectar el material i les instal·lacions de tot l’edifici.
• No utilitzaran l’ascensor, llevat dels casos en què, per lesió, no puguin utilitzar les escales.
• Faran un bon ús de les papereres dins i fora de l’edifici docent.
• Hauran de tenir cura del manteniment de les aules sense rascar ni guixar parets, ni taules. Els desperfectes causats repercutiran econòmicament sobre ells.

Actuació

Els alumnes:

• Hauran de respectar el treball dels altres tant en l’accés de l’edifici com en el canvi d’aula.
• Si s’han d’esperar als passadissos, ho faran en silenci i en actitud correcta.
• No podran menjar ni prendre begudes així com tampoc qualsevol mena de xiclets, caramels, etc. ni  a classe ni a qualsevol dependència de l’edifici docent (passadissos, escales, …)
• No és permesa l’entrada a l’edifici docent de cap tipus d’aparells de ràdio, reproductors de música, jocs electrònics ni telèfons mòbils.
• No es permès fumar en tot el recinte docent.

Realització d’una activitat d’avaluació en una data diferent a la fixada pel professor/a

La normativa del centre indica que, si per motius justificats, relacionats amb la pràctica de l’activitat esportiva en què estigui federat, l’alumne/a preveu que no podrà assistir a alguna activitat d’avaluació, haurà de comunicar-ho amb prou antelació al professor/a de la matèria corresponent, per tal de fixar una altra data per a l’activitat.

Si l’alumne/a no pot assistir a una activitat d’avaluació per malaltia o per una altra causa de força major, que no es pugui preveure amb antelació, caldrà que els seus pares, o bé algun responsable de la residència es posi en contacte amb l’institut el mateix dia en què es realitzi el control, i no amb posterioritat a aquest dia, i que comuniqui aquesta circumstància mitjançant un correu electrònic a l’adreça administracio.secretaria@insjoaquimblume.cat, tot indicant a l’assumpte: “Justificació de faltes d’assistència”. A més, quan l’alumne/a reprengui l’activitat lectiva haurà de portar el document que justifiqui l’absència i dirigir-se al professor/a responsable de la matèria de l’activitat d’avaluació que no s’ha pogut fer, per tal de fixar una altra data per a realitzar-la.

No s’admetrà cap justificació (relacionada amb alguna activitat d’avaluació i lliurament de treballs) sense el corresponent justificant mèdic o d’altra índole que acrediti aquesta absència. Quan un/a alumne/a falti a una activitat d’avaluació que ha pogut preveure amb suficient antelació i no ho justifiqui, perdrà el dret de fer-la. Només en casos excepcionals, el/la professor/a podrà fer-li una nova activitat d’avaluació en un altre moment.

En cas que l’absència sigui només d’un dia, a l’incorporar-se a l’activitat lectiva, l’alumne/a haurà de dirigir-se al professor/a responsable de la matèria de l’activitat d’avaluació que no ha pogut fer, preparat per a realitzar-la, i serà el/la professor/a qui
l’informarà del dia i hora en que realitzarà la prova d’avaluació.

En casos de força major en què l’alumne/a arribi el mateix dia de la prova d’avaluació però no l’hagi pogut realitzar pel fet d’arribar més tard, aquest/a haurà de dirigir-se al professor/a tan aviat com arribi al centre, que serà qui l’informarà del dia/hora en què es realitzarà la prova d’avaluació (ja sigui el mateix dia o amb posterioritat). El tutor o algun membre de l’equip directiu podran negar en determinats casos la validesa de la justificació, quan els motius esgrimits no constitueixin motiu justificat per no haver realitzat l’activitat d’avaluació, i podran demanar als pares o als alumnes informació complementària.

La no observació d’aquestes instruccions o la circumstància que la falta no sigui justificada, faran que l’alumne/a no tingui dret a realitzar l’activitat d’avaluació que no va fer en la data prevista i, per tant, es considerarà que la qualificació obtinguda en aquesta és zero.

En tots aquells casos no recollits per aquesta normativa, serà la comissió formada pel professor/a afectat, el tutor/a i la direcció del centre qui decidirà al respecte.