8 de març: Dia Internacional de les Dones

Per tal de reivindicar el 8 de març, des del nostre centre escolar s’han portat a terme diverses accions.

Des de les tutories, s’ha llegit el decàleg, les 10 demandes per construir una escola pública feminista i interseccional.

Des de l’àrea de llengua catalana i literatura, amb l’alumnat de 4t d’ESO s’ha elaborat un padlet per tal de reivindicar, agrair i mostrar diferents dones que han estat importants per a les vides dels estudiants o de la societat en general.

A la matèria d’Història del Món Contemporani (1r batx A i B) dins la unitat de la Primera Guerra Mundial hem aprofitat per treballar el paper de la dona durant la Primera Guerra Mundial. L’alumnat ha confeccionat unes cartolines amb informació sobre la dona al front, la dona a la rereguarda, la dona ocupant feines que abandonaven els homes per anar al front, etc. Hem afegit fotografies de l’època i propaganda de guerra relacionada amb la dona. Tot aquest material el penjarem al mural del Dia Internacional de la dona de l’aula de 1r de batx, confeccionat pel departament de castellà i la tutoria de 1r A.

A la matèria de Ciències Socials amb 4B per commemorar el Dia de la dona hem treballat quatre dones protagonistes dels segles XVIII i XIX dins les unitats didàctiques que estem estudiant.

Des de l’Institut Joaquim Blume, en el Dia Internacional de les Dones, ens sumem a la reivindicació sobre els drets de les dones i la necessitat de treballar per a un futur millor.