Estrategia Digital de Centre (EDC)

Els canvis tecnològics es produeixen de manera constant a la societat actual, fent que apareguin noves tecnologies digitals que actualitzen o desplacen les ja existents. Els centres educatius no són aliens a aquest ritme, sinó que hi són immersos i no poden desvincular-se’n.
A l’Estratègia Digital de Centre (EDC) es recullen totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, de l’equip docent i del centre educatiu.
Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

L’EDC es desenvolupa en dos grans blocs:

  • Part estratègica: que determina el desplegament de l’EDC a la comunitat educativa i concreta el pla de treball que se seguirà.
  • Cultura digital: és el recull de totes les accions que el centre ja realitza en l’àmbit digital. Es posa èmfasi en els serveis digitals, l’acolliment digital, l’assoliment de la competència digital, la comunicació a les xarxes socials i web i la documentació relacionada.