L’escriptora Maite Carranza visita el nostre institut

Coincidint amb la festivitat de Sant Jordi, el dijous 25 d’abril l’escriptora Maite Carranza ha visitat l’Institut. L’autora s’ha dirigit als alumnes de 2n de l’ESO per explicar d’on i com va sorgir la idea d’escriure La película de la vida, novel·la en castellà que els alumnes de 2on d’ESO, i un grup de 4t d’ESO han llegit durant el curs.

El llibre narra la vida d’Olivia i de Tim, el seu germà. Ambdós, junt amb la seva mare actriu, tenen una vida normal fins que un dia arriba la crisi i ho transforma tot. L’obra ha estat guargonada al 2018 amb el Premi Atrapallibres, otorgat per CLIJCAT; i al 2016 amb el Premi Vaixell de Vapor, otorgat per l’Editorial Cruïlla.

A continuació, l’escriptora ha dedicat una segona xerrada exclusivament als alumnes de 4t, que també han llegit una altra obra seva titulada Palabras envenenadas, guardonada amb amb els següents premis: Premi FADA (2015), otorgat per la Fundación Vicki Bernadet; Premi Banco del Libro de Caracas (2013); Premio Nacional de Literatura Juvenil (2011), otorgat pel Ministerio de Cultura de España; Premi de la Crítica Serra d’Or, Premi Templo de las Mil Puertas i Premi Edebé de Literatura Juvenil (2010).

Sobre aquesta novel·la, Maite Carranza ha detallat en quins fets reals es va inspirar per idear la trama de Palabras envenenadas, llibre que denuncia els abusos sexuals infantils.

Com a cloenda, els alumnes han participat d’un col·loqui amb l’autora, que ha aclarit dubtes i ha respost a tot tipus d’inquietuds dels alumnes.

Si voleu conèixer més informació sobre l’autora, podeu consultar el seu web: http://maitecarranza.com/.