1r Batx visita l’aeroport de Sabadell

L’alumnat de 1r de batxillerat científic i tecnològic va visitar, el passat 12 de desembre, l’aeroport de Sabadell, gràcies a l’activitat: Les aeronaus, amb les matemàtiques, la història i la física aplicades que dins de les activitats que formen part del programa Ciutat i Escola amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell. organitza l’aeroclub Barcelona-Sabadell.

Van descobrir que tot i que es tracta d’un aeroport molt petit és molt important per a la formació de pilots, de personal de cabina i de manteniment, sent l’aeroclub més gran d’Europa amb més de 50 aeronaus i des de 2022 amb la primera avioneta 100% elèctrica.

A partir de les explicacions teòriques, a càrrec d’un enginyer aeronàutic i un pilot experimentat sobre els principis bàsics de l’aviació han pogut comprovar la gran importància que tenen tant la física com les matemàtiques en l’aviació.

Van visitar el taller de reparacions i control de les aeronaus. Van veure un simulador de vol on els futurs pilots fan les pràctiques, i també van conèixer un fragment d’un avió real on fa pràctiques el personal de cabina. En aquesta part poden simular qualsevol incident que es pot produir durant un vol real: crien i eduquen els falcons que tenen per espantar els ocells que poden interferir en l’enlairament de les aeronaus. Finalment, van passejar pels hangars per donar una ullada als diferents tipus d’avionetes que tenen.

Va ser una visita molt completa que va agradar molt a l’alumnat.