El CFGM de Preimpressió visita l’empresa SBD Gràfic

Aquest mes de març els alumnes de torn de matí i tarda del 2n curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Preimpressió Digital de l’Agustí Serra han pogut fer una sortida on han conegut dues empreses del sector gràfic situades a Sabadell. En l’empresa de preimpressió SBD Gràfic, han vist de primera mà com és el flux de treball per a l’obtenció d’una planxa òfset utilitzant la tecnologia CTP (Computer to Plate) d’Agfa. Ha sigut molt clarificador per als alumnes poder veure físicament el que setmanes abans havien estat treballant de forma teòrica a classe. En la segona empresa, la imprenta Graferna, han observat com la planxa recient generada es col·loca a la màquina d’impressió òfset Heidelberg Speedmaster de dos cossos per a realitzar la impressió o tiratge. També han pogut descobrir com és el treball de postimpressió, amb diverses plegadores i màquines de fendit.

Han sigut dues visites molt profitoses i enriquidores. Volem agrair enormement als responsables d’ambdues empreses la seva amabilitat i col·laboració en la formació dels alumnes del nostre centre.