Tutoria Entre Iguals (TEI)

Autors: alumnat del Cicle Formatiu de Grau Mitjà

Tutoria Entre Iguals (TEI)

Què és el projecte TEI?

El TEI (tutoria entre iguals), és un projecte que s’aplica a tot l’alumnat d’educació obligatòria i a CFGM/S que està basat en la tutorització emocional entre iguals, l’alumnat de cursos superiors (dos anys) tutoritza emocionalment als seus companys/es de dos cursos anteriors.

L’objectiu és actuar com a mesura preventiva contra la violència i l’assetjament escolar a educació primària i secundària. Hi ha 2.000 centres educatius els quals ho desenvolupen.

Per a què serveixen les activitats de cohesió?

Les activitats de cohesió són eines clau per fomentar el coneixement mutu a través de dinàmiques pensades per revelar, de manera subtil i progressiva, aspectes fonamentals de la personalitat i el pensament dels participants. Sense pràcticament adonar-se’n, els individus comencen a descobrir com pensa la seva parella, quines són les seves idees principals, com es comporta en diferents situacions i molts altres detalls.

Aquest procés requereix una observació atenta per captar l’essència de l’altre. Amb el temps, si hi ha una veritable connexió entre els participants, aquesta sintonia es manifesta clarament, permetent avançar de manera natural i fluida en les activitats proposades, reforçant així els vincles creats.

Què vam fer?

Vam dur a terme una sessió de dinàmiques a l’aire lliure destinada als estudiants de l’ESO, realitzada al pati de l’institut. Aquesta jornada va estar formada per diferents activitats planificades i creades per l’alumnat del Cicle Formatiu de Grau MItjà, amb l’objectiu de promoure la cohesió i el treball en equip entre els tutors i els seus “tutorats”, tot combinant elements educatius amb una dosi de diversió i entreteniment.

Galeria imatges:

Activitat TEI de cohesió per parelles de 1r i 3r d’ESOActivitat TEI de cohesió per parelles de 2n i 4t d’ESO