Testimoni a l’aula. Projecte Stolpersteine.

El passat dimecres 25 de novembre, tots els grups de l’ESO i 1r de Batxillerat es van connectar simultàniament en videoconferència per escoltar el testimoni de la Dory Sontheimer, una de les últimes persones descendent de víctimes de l’Holocaust.

Seguint la programació del projecte transversal i interdisciplinari Stolpersteine, el qual s’està desenvolupant entre tots els nivells de l’ESO i 1r de Batxillerat en diferents àmbits com les ciències socials, les llengües, l’àmbit personal i social i l’àmbit digital, els alumnes havien treballat el context històric, com ara la guerra civil espanyola, la segona guerra mundial, l’Holocaust nazi o els Drets Humans, a travès de diferents activitats relacionades amb la lectura i comprensió d’articles i publicacions, així com l’anàlisi i la reflexió a partir de pel·lícules sobre el tema.

Tot aquest aprenentatge va assolir la màxima dimensió i comprensió a partir del moment en què els alumnes van escoltar, en directe i de veu pròpia, el testimoni de la Dory Sontheimer. L’impacte va ser absolut i es va fer evident amb el silenci que va omplir els passadissos del centre quan només se sentia, amplificada pel so simultani de tots els dispositius, la veu de la Dory explicant la història de la seva família jueva.

Malgrat la distància virtual, els alumnes es van fer partícips de l’activitat quan, en acabar l’explicació, la Dory va respondre totes les preguntes que havien preparat prèviament a l’aula així com les que van anar sorgint i escrivint pel xat. L’activitat va ser tot un èxit!