Sortida al museu d’història 4 ESO A i B

El dimecres passat 1 de juny de l’any 2022, els alumnes del grup A i B de 4t d’ESO han realitzat una sortida al museu d’història del centre de Sabadell per tal de parlar amb familiars de dues persones que van emigrar per tal de fugir del feixisme aquí a Espanya durant la dictadura del comandant Francisco Franco.

Alguns alumnes hem entrevistat a les nebodes del Miquel Vial , la Lluïsa i l’Ester Prior Vial, i al germà del Salvador Vidal, el Josep M. Vidal. Ens han explicat coses relacionades amb els sentiments i pensaments que van tenir durant el temps que van estar en Vial i en Vidal en els camps de concentració. Els avis ens han comentat moltes coses interessants sobre els seus familiars exiliats i tot el que van arribar a viure i van poder contar. Ens han contat que en Vial va sobreviure i va poder tornar a casa però després de vint-i-cinc anys. Després d’estar una bona estona parlant amb ells finalment li vam donar uns rams de flors i vam tornar al centre.