RCP i Primers Auxilis.

Centre Cardioprotegit.

La setmana vinent començarà l’alumnat de primer d’ESO el projecte “Salvem vides, RCP i primers auxilis”. Un projecte que pertany al programa educatiu “Suport Vital Bàsic als Centres Educatius”  Aquest projecte es va iniciar el curs 2022-2023 com a optativa amb dos cursos de 3r d’ESO de forma pionera i innovadora i amb l’objectiu de poder aplicar-ho com a Projecte de Centre aquest curs 2023-2024 des de 1r d’ESO fins a 4t d’ESO.

L’objectiu principal d’aquesta formació és que tot l’alumnat aprengui coneixements bàsics i graduals (teòrics i pràctics), adaptats a cada edat, relacionats amb què és, què cal fer i com podem   actuar davant d’una situació d’emergència vital.

La formació s’inicia amb l’alumnat d’infantil, primària i es continua a secundària amb un contingut  bàsic, anualment i de forma progressiva. Es van afegint nous sabers i objectius (a través de diverses activitats adaptades a l’edat dels adolescents) per aconseguir que a cada etapa formativa es realitzi una acció més davant l’Aturada Cardíaca Respiratòria (ACR), concepte introduït a primària. En el nostre cas introduirem l’ACR i la ressuscitació cardiopulmonar (RCP) des de 1r fins a 4t d’ESO, on també tindran un breu coneixement del desfibril·lador extern automàtic (DEA).

L’activitat serà dirigida pel professorat que ha adquirit la formació en Suport Vital Bàsic als centres educatius a través del Consell Català de Ressuscitació, que des de 2008 va iniciar un pla pilot a les Terres de l’Ebre i Tarragona, i actualment està introduint el programa a tot el territori català amb l’acceptació i suport del Departament d’Educació.

Un Projecte de Centre i  transversal amb el Departament d’Educació Física d’ESO, el Departament d’Orientació i la Tutoria. Amb la intenció que el curs 2024-2025 poder compartir-ho amb més d’altres departaments. I poder oferir un tercer any a tot  l’alumnat que ja hagi fet dos cursos (3r i 4t d’ESO). Ja que tot l’alumnat que hagi fet tres cursos de formació de forma satisfactòria el CCR els hi donarà un certificat oficial.