L’IFE elabora una pastilla de sabó!

Els nostres alumnes del segon curs de l’IFE, Auxiliar de mantenient d’instal·lacions esportives, ens han regalat una pastilla de sabó! L’han elaborada amb la supervisió de l’equip docent amb els ingredients següents: oli d’oliva, aigua, essència de llimona i sosa càustica. Bona feina, nois!

IFE, Sabó, Agustí Serra i Fontanet, Sabaddell

Els alumnes de 2n curs d’IFE AMIE a l’assignatura “Viure en entorns propers”, on treballen per desenvolupar una sèrie d’habilitats socials útils per viure una vida independent en un futur pròxim, han fet sabó casolà.

Aquest sabó és autènticament multiús. No conté colorants, ni productes químics, i per tant es pot utilitzar sense risc de reacció al·lèrgica. Serveix per netejar de tot, des de la pell, treure una taca incrustada a un teixit o també es pot ratllar i dissoldre en un cubell amb aigua calenta, fent-ho servir amb regularitat, proporcionarà una brillantor als terres de marbre o terratzo.

Ingredients:
– 1 litre d’oli d’oliva (nou, o de la fregidora i ben filtrat).
– 1 litre d’aigua.
– 200 g de sosa càustica.

Materials:
– Un cubell de plàstic.
– Una cullera de fusta
– Un motlle no metàl·lic.
– Paper de cuina
– Guants, davantal i mascareta.

Com fer sabó casolà:

Posem aigua en el cubell.
A un lloc ben ventilat, aboquem d’un cop la sosa càustica a l’aigua. Deixa anar vapors tòxics i s’ha de tenir precaució. La reacció desprèn molta calor, caldrà esperar una estona fins que l’aigua deixi de bullir.
En el moment en què toquem el cubell i està calent, però no crema, anem afegint a poc a poc l’oli i removem amb la cullera de fusta fent moviments circulars, i sempre en la mateixa direcció.
Removem fins que l’oli quedi ben integrat i la textura de la mescla es torna espessa i groguenca. Paciència, caldran entre 45 i 55 minuts.

Aboquem la mescla en el motlle i el deixem reposar i endurir un o dos dies. El tallem en pastilles de la mesura que desitgem, les emboliquem de manera individual en paper de cuina i les deixem guardades a un lloc fosc durant un mes. El sabó acabarà de fer el procés de saponificació.

Al cap del mes desemboliquem les pastilles, les rentem i retirem els cristalls que s’hagin creat, i ja es pot utilitzar.